بانک-بیمه-بورس

کاهش سود بانکی به کمتر از ۱۵ درصد در دستور کار نیست

«عباس معمارنژاد» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره شایعات مربوط به برنامه کاهش سود بانکی، اظهار داشت: آنچه که تاکنون در شورای پول و اعتبار درباره سود بانکی به تصویب رسیده مربوط به کاهش سود به ۱۵ درصد است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: هیچ پیشنهادی برای کاهش بیشتر سود بانکی به زیر ۱۵ درصد مطرح نشده است.

در روزهای اخیر شایعه شده که گام دوم کاهش سود بانکی بزودی برداشته می شود که بر اساس آن، سقف سود بانکی از ۱۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش می یابد.

در این میان، کاهش سود در بازار بین بانکی (معاملات بانک ها با یکدیگر) به حدود ۱۲ درصد گمانه زنی ها را درباره احتمال کاهش بیشتر سود سپرده‌های بانکی افزایش داده بود.

مصوبه سال ۹۵ شورای و اعتبار مبنی بر کاهش سقف سود بانکی به ۱۵ درصد توسط بانک ها از اواخر فروردین امسال اجرایی شد؛ اما به تازگی شایعه کاهش بیشتر سود بانکی مطرح شده است.

بانک‌ها در اواخر فروردین ۹۹ توافق کردند مصوبه شورای پول و اعتبار برای رعایت سقف ۱۵ درصد (برای سپرده های بلندمدت)  در پرداخت سود بانکی را رعایت کنند. سابقه تصویب این موضوع در شورای پول و اعتبار به تیر سال ۱۳۹۵ باز می گردد که تاکنون بلاتکلیف باقی مانده بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=25216
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن