گیلان

کاهش بستری بیماران کرونایی در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان نباید ما را دچار اشتباه کند که بیماری تمام شده، گفت: هم اینک بیش از ۴۴۰ بیمار در استان بستری هستند و رعایت توصیه‌های بهداشتی روند کاهشی بیماری را رقم می‌زند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، آبتین حیدرزاده خاطرنشان کرد: در عین آنکه سیستم‌های غربالگری و بیماریابی بخشی از کار در مقابله با ویروس کرونا است، بخش دیگر کمک مردم در رعایت توصیه‌ها می‌باشد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیان داشت: افراد تحت غربالگری در صورت نیاز به قرنطینه باید حتما دو هفته از منزل خارج نشوند و دوستان و بستگان نیز به منزل آن‌ها نروند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: هر بار که مسافرت به گیلان افزایش می‌یابد در فاصله ۵ تا ۱۴ روز بعد از زمان تعطیلی تعداد بستری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

حیدرزاده تاکید کرد: مردم و نیز مسافران برنامه‌های دورهمی نداشته باشند که این امر موجب می‌شود دوباره ویروس کرونا در گیلان شروع به گردش کند و وضعیت استان ممکن است به سرعت به سمت قرمز شدن برود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60634
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن