گیلان

کاهش آب ورودی به کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود

معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: مقدار آب ورودی به کانال‌های آبیاری شبکه سفید رود کاهش می‌یابد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمدجواد خانی‌پور اظهار داشت: با توجه به بارندگی، شاهد آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب در مزارع و کانال‌های آبیاری بوده‌ایم و بدین منظور به جهت جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزارها و مصرف بهینه آب و ذخیره‌سازی آب سد سفید رود برای مصارف تابستان مقدار آب ورودی به کانال‌های آبیاری کشاورزی شبکه سفیدرود از امشب کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کاهش آب کانال‌های آبیاری تا پایان بارش رحمت الهی ادامه یافته و پس از آن آبگذاری به صورت کامل طبق برنامه زمانبندی انجام خواهد شد، اظهار کرد: طبق برنامه مصوب قبلی، آبگذاری در کانال‌های فومنات و کانال راست سنگر (مناطق شرقی گیلان) از پنجم لغایت 25 اردیبهشت‌ماه ادامه داشته و پس از آن نوبت‌بندی آب به صورت 4 روز قطع و 8 روز وصل اجرایی خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان ادامه داد: آبگذاری در کانال چپ سنگر (مناطق مرکزی گیلان ) نیز از 9 لغایت 29 اردیبشهت ماه جاری است و پس از آن نوبت‌بندی آب در این بخش هم اجرا خواهد شد.

خانی پور ضمن تاکید به کشاورزان زحمتکش گیلانی مبنی بر رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج یادآور شد: در صورت ضرورت ، تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب وهوایی و نیاز‌های احتمالی به عموم کشاورزان اطلاع رسانی می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69966
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن