بین الملل

چین خطاب به آمریکا: از مفهوم امنیت ملی سوء استفاده نکنید

سخنگوی وزارت خارجه چین در پی اقدام واشنگتن در افزودن نام چهار کمپانی چینی در فهرست سیاه خود عنوان کرد، ایالات‌متحده باید سوء استفاده از مفهوم امنیت ملی را متوقف کند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته “هوآ چونینگ”، سخنگوی وزارت خارج چین ، این کشور به شدت مخالف این اقدام اخیر آمریکا در افزودن نام چهار شرکت چینی در فهرست سیاه است چون این اقدام بر وجهه و منافع آمریکا لطمه شدیدی وارد می‌ کند.

واشنگتن اخیرا لیست “کمپانی‌ هایی که به ارتش چین مرتبط هستند” را افزایش داده و چهار سازمان چینی از جمله یک سازنده تراشه و یک کمپانی نفتی بزرگ را به این فهرست سیاه اضافه کرده است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه چهار کمپانی دیگر چینی شامل شرکت تراشه‌ سازی “شرکت بین‌ المللی ساخت نیمه‌هادی” (SMIC) و کمپانی بزرگ نفتی “شرکت ملی نفت دریایی چین” (CNOOC) را در فهرست خود قرار داده است.

با این شرکت‌ ها، تعداد کمپانی‌ های چینی در فهرست سیاه آمریکا به ۳۵ مورد افزایش یافته است، این کمپانی‌ ها بنا به ادعای آمریکا با ارتش چین در ارتباط هستند و در صورت قرار گرفتن در این فهرست، دسترسی آنها به فناوری و سرمایه‌گذاری آمریکا متوقف می‌ شود.

پکن بارها و بارها اقدامات واشنگتن را محکوم کرده و گفته که آمریکا هیچ شواهدی در متهم کردن این کمپانی‌ ها ندارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56476
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن