اقتصادیبانک-بیمه-بورس

چگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|حسین‌زاده: رونق «تولید داخل» ما را از تمام بحران‌ها عبور خواهد داد

 

 

 

محمد رضا حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که چطور باید اقتصاد کشورمان را قوی کنیم؟ اظهار داشت: تنها راهی که می توان اقتصاد را قوی کرد، تقویت تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه باید به تولید داخل متکی باشیم، افزود: حمایت از تولید داخلی و بخش خصوصی باید حتماً برای قوی شدن اقتصاد در دستور کار باشد؛ دستگاه های دولتی باید پشتیبان بخش خصوصی باشند.

مدیرعامل بانک ملی ضمن تأکید براینکه در صورتی که بخش خصوصی قوی باشد، دیگر تحریم ها اثری در اقتصاد نخواهد داشت، تصریح کرد: در این صورت به راحتی می توانیم روی پای خودمان بایستیم.

حسین زاده همچنین به ارتباطات تجاری با دنیا اشاره و تأکید کرد: البته ارتباطات تجاری با دنیا در حد معقول و تا جایی که امکان پذیر باشد،‌لازم است اما اگر تکیه مان به تولید داخل باشد و به اعتماد به نفس و خودباوری برسیم می توانیم از تمام بحران ها عبور کنیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی در پاسخ به این سوال که در نظام بانکی تا چه حد سیاست ها به سمت تقویت تولید داخلی و اقتصادی بوده است؟ گفت: کنترل نرخ ارز، نقدینگی و تورم در یکی دو سال اخیر به صورت ویژه در دستور کار بوده و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به حمایت بانک های دولتی از تولید داخلی تصریح کرد: تمام بانک ها خصوصاً بانک های دولتی و بزرگ از تمام واحدهای تولیدی که نیاز به نقدینگی داشته باشند، حمایت می کنند.

مدیرعامل بانک ملی تأکید کرد: علی رغم اینکه تامین هزینه بخشی از حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله به دوش بانک ها بوده است، ولی بازهم از تولید کم نگذاشته ایم. انشالله که همین رویه را ادامه دهیم و معتقدم نتایج خیلی خوبی خواهد داشت.

حسین زاده به رونق برخی از واحدهای تولیدی اشاره و تصریح کرد: هم اکنون برخی از واحدهای تولیدی یک شیفت خود را به دو و سه شیفت افزایش داده اند؛ این درحالی است که در مقاطعی برخی از منسوجات تولیدی اصلا بازار نداشت. وضع این واحدها خراب بود ولی الان همین واحدها سه شیفته کار می کنند و می شود همین روال را در واحدها و صنوف دیگر تولیدی ادامه داد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=13121
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن