اقتصادیبانک-بیمه-بورس

چگونه اقتصاد را قوی کنیم؟|ابوجعفری: خودتحریمی‌ها بیش از تحریم اذیت می‌کند/ بانک، نقطه ضعف اول ماست

روح‌الله ابوجعفری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که چگونه اقتصاد را قوی و تحریم ها را خنثی کنیم؟ اظهار داشت: بیشتر از آنکه تحریم ها روی اقتصاد کشور تأثیر بگذارد، خودتحریمی ها به اقتصاد ضربه زده است.

وی با تأکید براینکه تحریم ها به اندازه خود تحریمی ها اقتصاد را اذیت نمی کند، گفت: باید رفع مشکلات نظام بانکی در دستور کار باشد؛ مهمترین نقطه ضعف اقتصاد، بانک‌هایی هستند که با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند. نظام پولی و مالی به نحو کنونی ضد اهداف اقتصاد مقاومتی است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد ما دارای منافذی است که در فشار و سختی باعث متلاشی شدن آن می‌شود و در مقاوم‌سازی اقتصاد باید این منافذ را برطرف کرد. از جمله‌ی این منافذ و درزها، توزیع ارزش اضافی است.

وی یکی از مشکلات اقتصاد ایران را وابستگی به نفت برشمرد و گفت: اقتصاد آمریکا کاملا یک اقتصاد نفتی است و ما باید تجربه‌ی آمریکا را در این مورد مطالعه و بررسی و از این تجربه‌ی موفق استفاده کنیم.

ابوجعفری دیگر مشکل اقتصاد را دولت و چهارچوب هزینه درآمد آن دانست و به بیان تجربه‌ی برنامه ریزی در ایران پرداخت و افزود: مشکلاتی که در اولین برنامه‌ی بودجه‌ی ایران بوده است،‌ اکنون نیز وجود دارند و هنوز برطرف نشده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی بودجه ریزی عمومی در کشور گفت: ضمن اینکه باید چالش های صندوق های بازنشستگی حل شود و تسهیل فضای کسب و کار نیز در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به اینکه نحوه‌ی مواجهه با فن‌آوری مشکل دیگر اقتصاد ایران است، تصریح کرد: اقتصاد ایران نه تنها تولید محور نیست؛ بلکه ضد تولید است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12965
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن