اقتصادیبانک-بیمه-بورسویژه خبری

چه کسانی وام یارانه ۲ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد؟

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، حدود ۴ میلیون خانوار که درآمد ثابتی ندارند مانند کارگران فصلی، رانندگان تاکسی و سایر مشاغلی که در مصوبه دولت تعیین شده، میتوانند به جای وام یک میلیونی وامی به ارزش یک تا دو میلیون تومان دریافت کنند.

با توجه به اینکه، به خانوار‌های دریافت‌کننده یارانه نقدی از طریق پیامکی که با سرشماره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است،  یک وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴% ارائه خواهد شد، در مرحله بعد خانوار‌ها در صورت تمایل باید از طریق پیامک رسمی اعلام‌شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست این وام را تأیید کنند.

بر اساس توافقات انجام‌شده اقساط این وام یک‌میلیون‌تومانی که  به ۲۳ میلیون خانوار ایرانی که یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، ارائه می‌شود ۳۵ هزار تومان در هر ماه خواهد بود.

برای پرداخت این وام به ۲۳ میلیون خانوار رقمی نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد تومان باید از طریق منابع بانکی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرد و این مبلغ به‌صورت یکجا به حساب سرپرستان خانوار‌هایی که درخواست خود را تأیید کرده‌اند واریز خواهد شد.

تفاوت ۸ درصدی این وام قرض‌الحسنه بایستی از طریق منابع دولت به سیستم بانکی کشور پرداخت شود که سازمان برنامه و بودجه تضمین بابت پرداخت مابه‌التفاوت به بانک‌های عامل را متعهد خواهد شد.

در ستاد اقتصادی دولت مصوب شد این مبلغ قبل از شروع ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=21550
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن