اقتصادی

چند نفر مقرری بیمه بیکاری کرونا را گرفتند؟

مسعود بابایی در گفت وگو با ایسنا، درباره متقاضیان بیمه بیکاری کرونا که از خرداد بیکار شده اند، گفت: کسانی که از ابتدای خرداد ماه بیکار شدند و یا افرادی که بیکاری آنها از اسفند سال گذشته تاکنون استمرار داشته است باید به سامانه prkar.mcls.gov.ir مراجعه و نوع بیکاری خود را از طریق خوداظهاری اعلام کنند.

وی گفت: در حال حاضر این سامانه در پنج استان فارس، قزوین، اردبیل، هرمزگان و سمنان به شکل آزمایشی فعال است و در مورد باقی استانها در تلاشیم تا از ماه آینده برقرار و فعال شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درعین حال از ثبت نام بیش از ۸۶۳ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده اند.

به گفته بابایی آن دسته از متقاضیانی که طی ۱۰ روز اول اسفند بیکار شده اند از طریق سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری آنها واریز شده است و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا کسانی که از ۱۰ اسفند تا ۳۱ اردیبهشت ماه بیکار شده اند خزانه داری کل کشور بیمه بیکاری آنها را واریز می کند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره علت عدم پرداخت مقرری به برخی از متقاضیان نیز گفت: لیست آن دسته از کسانی که از اسفند سال گذشته بیکار شده و در سامانه ثبت نام نکرده بودند را از طریق کمیته های استانی جمع آوری و به سازمان تامین اجتماعی ارسال کردیم تا واریز بیمه بیکاری به آنها نیز صورت گیرد. در حال حاضر اطلاعات افراد تکمیل نشده و پس از پایش در کمیته های استانی تکمیل و به تامین اجتماعی ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34988
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن