صنعت-معدن-تجارت

چای هندی گران شد

تولید چای هند در سال ۲۰۲۰ به دلیل سیل شدید و محدودیتهای کرونایی، ۹.۷ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد و قیمتها را حدود یک سوم افزایش داد و به رکورد بالایی رساند.

به گزارش ایسنا، افزایش قیمت از صنعت چای هندی که با افزایش هزینه های تولید روبرو شده بود، حمایت کرد اما صادرات این کشور را کاهش داد.

هند سال میلادی گذشته ۱۲۵۵.۶۰ میلیون کیلوگرم چای تولید کرد که ۹.۷ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش داشت. این کاهش در نتیجه سیلهای شدید که به مزارع چای ایالت آسام آسیب زدند، روی داد. آسام بیش از نیمی از تولید محصول چای هند را به خود اختصاص می دهد و تولیدش پیشتر از محدودیتهای جابجایی کارگران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متاثر شده بود.

طبق آمار کمیسیون چای هند، تولید کمتر میانگین قیمتها را در سال ۲۰۲۰ به میزان ۳۱ درصد افزایش داد و به ۱۸۴.۶۹ روپیه (۲.۵۳ دلار) در هر کیلوگرم رساند.

با این حال قیمتهای بالاتر صادرات چای هند را محدود کرد و صادرات این کشور در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۸.۲ درصد کاهش پیدا کرد.

یک صادرکننده هندی گفت: قیمتهای هندی افزایش یافت اما قیمتها در سریلانکا و کنیا که رقیبان صادراتی هند هستند افزایش نداشت و خریداران به این دو کشور مراجعه کردند.

هند دومین تولیدکننده بزرگ چای جهان است و نوع سی تی سی را به مصر و انگلیس صادر می کند در حالی که نوع ارتودکس به عراق، ایران و روسیه صادر می شود.

بر اساس گزارش رویترز، سوجیتا پاترا، دبیر انجمن چای هند گفت: در چند ماه اخیر بخش شمال شرقی کشور که تولیدکننده بزرگ چای است، بارندگی خوبی داشته که تولید بالاتر در سال ۲۰۲۱ را به همراه خواهد داشت. ما امسال محصول مرغوبتری را انتظار داریم و پیش بینی می کنیم صادراتمان با احیای اقتصادهای واردکننده بزرگ، افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62478
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن