انرژی

پیش بینی وزیر انرژی روسیه از نفت ۵۰ تا ۵۵ دلاری در سال ۲۰۲۱

وزیر انرژی روسیه گفت ساخت واکسن بیماری کووید ۱۹ باعث بهبود اقتصاد شده و قیمت نفت را تا بین ۵۰ تا ۵۵ دلار در هر بشکه در ۲۰۲۱ بالا می‌برد.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت ساخت واکسن بیماری کووید 19 باعث بهبود اقتصاد شده و قیمت نفت را تا بین 50 تا 55 دلار در هر بشکه در 2021 بالا می‌برد.

قیمت نفت بین 50 تا 55 دلار در هر بشکه برای بودجه روسیه کافی است ولی هنوزهم پایین تر از سطح قبل از بحران کرونا قرار دارد و برای بسیاری از متحدان مسکو در ائتلاف اوپک پلاس بسیار پایین است.

نواک در یک سخنرانی در اجلاس آنلاین تولید و صنعتی سازی جهانی در روز جمعه گفت:«کار بزرگی برای واکسیناسیون در سطح جهانی در حال انجام است و اقتصاد جهان با برداشته شدن محدودیت های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا رونق می‌گیرد. تقاضا برای انرژی رو به افزایش است حتی اگر بی‌ثباتی هایی در بازار نفت باقی بماند».

قیمت نفت خام برنت چندین ماه است نزدیک به 45 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. بهبود قیمت نفت نتیجه قرارداد تاریخی کاهش تولید بین اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس است.

نواک گفت ائتلاف اوپک پلاس بازار جهانی نفت را به صورت ماهانه کنترل می‌کند تا جلوی افزایش بیش از حد قیمت را گرفته و بی ثباتی را کاهش دهد. وی ادامه داد اوپک پلاس باید با افزایش تدریجی تولید نفت خام، آماده پاسخگویی به هرگونه تغییر مثبت در بازار باشد.

طبق قرارداد فعلی اوپک پلاس، اعضای این ائتلاف 7.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود را تا پایان سال جاری میلادی کم می‌کنند. این رقم کمتر از 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش تولیدی است که این ائتلاف از ماه مه تا جولای، در اوج قرنطینه های کرونا، اعمال می کرد ولی هنوز هم برای کشورهای وابسته به صادرات نفت بار بزرگی است.

ائتلاف اوپک پلاس در ژانویه سال آینده میلادی کاهش تولید خود را تا 6 میلیون بشکه در روز پایین می آورد و تا آوریل 2022 به همین روند ادامه می دهد.

قیمت نفت در این هفته در بحبوحه افزایش نگرانی در مورد قدرت تقاضا پایین آمد و قیمت نفت برنت به زیر 43 دلار در هر بشکه رسید. در حالی که بودجه روسیه با نفت بالای 42 دلار در هر بشکه مشکلی ندارد، بسیاری از متحدین روسیه در حاشیه خلیج فارس به نفت بالای 60 یا حتی 80 دلار در هر بشکه نیاز دارند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43816
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن