کارآفرینی

پیش‌بینی ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه طبق مصوبه دولت و مجلس، ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع اشتغال روستایی  پیش‌بینی شده است، گفت: پرداخت این منابع همچنان ادامه دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد امید امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی پوشاک در ملایر اظهار داشت: توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت‌های روستایی همچون آب، برق، گاز، تلفن و راه و مهمتر از آن‌ها تقویت مولفه اشتغال پایدار روستایی موجب شد طی سال‌های اخیر شاهد روند صعودی مهاجرت معکوس و رشد جمعیت روستایی باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: با توجه به کاهش آمار جمعیت روستایی از سال ۱۳۳۵، طبق آمار از سال ۹۶ تاکنون به صورت قطعی آمار جمعیت روستایی افزایش یافته است.

امید ظرفیت ملایر را در حوزه کار و تولید ویژه دانست و بیان کرد: با وجود این قابلیت‌ها، فصل جدیدی در شرایط کنونی این شهرستان برای توسعه اشتغال و تولید ایجاد شده است و ما نیز آمادگی لازم را برای همکاری داریم.

وی با اشاره به عزم جدی دولت در توسعه و ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال پایدار روستایی گفت: استان همدان جزء استان‌هایی است که بهترین جذب را از محل اشتغال روستایی داشت و ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه خود جذب کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: مقرر شد این منابع را در سال جاری نیز برای جهش تولید، توسعه  و گسترش دهیم.

امید با اشاره به ظرفیت خوب ملایر در حوزه مبل و منبت افزود: هماهنگی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما نیز برای توسعه این صنعت کمک می‌کنیم.

وی، نگاه استاندار همدان و مدیریت فرماندار ویژه این شهرستان را تعاملی ارزیابی و بیان کرد: مقرر شد تا علاوه بر توسعه شهرک مبلمان منبت ملایر، برای احداث شهرک صنعتی پوشاک این شهرستان در قالب توسعه کارگاه‌ها و ارایه تسهیلات مورد نیاز همکاری خوبی همراه با صندوق کارآفرینی امید داشته باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: شهرک پوشاک و دیگر شهرک‌های تخصصی ملایر الگوی خوبی برای سایر نقاط کشور در عرصه تولید و کار است و روحیه اشتغال پذیری این شهرستان زبانزد است.

وی اظهار داشت: بیشتر حوزه‌های ملایر بر محور توسعه است و ظرفیت‌های مستعد این شهرستان باید مورد استفاده قرار گیرد و شرایط آن برای توسعه مهیا است.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40902
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن