مناطق آزاد-گردشگری

پیش‌بینی خسارت کرونا برای گردشگری ایتالیا

نتایج بررسی‌های صورت‌گرفته درباره میزان خسارت شیوع ویروس کرونا بر گردشگری ایتالیا نشان می‌دهد خسارت‌های احتمالی بسیار بیشتر از رقمی است که پیش‌تر برآورد شده بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از شینهوا، روز دوشنبه دو موسسه تحقیقاتی ایتالیا اعلام کردند نتایج بررسی‌ها میزان خسارت احتمالی ویروس کووید-۱۹ بر صنعت گردشگری ایتالیا را تا رقم سرسام‌آور ۱۰۰ میلیارد یورو (معادل ۱۱۸ میلیارد دلار آمریکا) برآورد کرده که این رقم بسیار بیشتر از آن‌چه پیش‌تر اعلام شده بود است.

این میزان معادل بیش از ۶ درصد از تولیدات ناخالص داخلی ایتالیا در پایان سال گذشته است که اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد، سهم صنعت گردشگری در تولیدات ناخالص داخلی ایتالیا که سال گذشته ۱۳.۳ درصد بود امسال به نیمی از آن خواهد رسید.

بر اساس نتایج این تحقیقات، شمار گردشگران بازدیدکننده از ایتالیا در فاصله ژوئن تا اوت امسال ۶۵ درصد کاهش داشته است.

اخیرا شورای جهانی گردشگری و سفر با اشاره به این‌که گردشگری ایتالیا تا سال‌ها به شرایط اولیه بازنخواهد گشت، میزان خسارت امسال این کشور در حوزه گردشگری را ۳۶.۷ میلیارد یورو برآورد کرده بود.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در صورت فقدان کمک مالی دولت ایتالیا به گردشگری، این حوزه با خسارت‌های جبران‌ناپذیر مواجه خواهد شد، چراکه با وجود افزایش ۱.۱ درصدی آمار گردشگری داخلی ایتالیا در تابستان امسال این پیشرفت با کاهش ۶۶ درصدی گردشگران خارجی بی‌تاثیر خواهد بود.

فعالیت گردشگری ایتالیا در فاصله مارس تا می به طور کامل به دلیل قوانین قرنطینه این کشور تعطیل شده بود. مقام‌های ایتالیا قوانین قرنطینه در کشور را از ماه می کاهش دادند، با این حال آمار گردشگری افزایش نیافته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44425
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن