گیلان

پیشگامی شهرک‌های صنعتی گیلان در رعایت ضوابط زیست‌محیطی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: شهرک‌های صنعتی استان در امر رعایت ضوابط و استانداردهای زیست‌محیطی پیشگام هستند.

به گزارش تفاهم آنلاین، فریبرز سعیدی کیا در دیدار با فرماندار شهرستان سیاهکل اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان  با ارائه و انجام برنامه‌هایی همچون تامین مالی صنایع کوچک، نوسازی و افزایش بهره‌وری، فناوری و توسعه محصولات صنایع کوچک، توسعه خوشه‌ها و شبکه خوشه‌های همسان و مکمل، توسعه بازار عرضه و تقاضای خدمات کسب و کار، بهبود فضای کسب و کار و بسترسازی حقوقی و قانونی و تدوین و اجرای طرح‌های اشتغالزا در صنایع کوچک و روستایی، گام‌های اساسی و بلندی برای جهت رشد و تعالی همه جانبه واحدهای صنعتی استان برداشته است.

وی، شهرک‌های صنعتی را یکی از بهترین وکامل‌ترین مکان‌های صنعتی در کشور دانست و افزود: این شهرک‌ها در امر رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی پیشگام هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، بررسی، مطالعه و رصد کامل واحدهای مزبور به لحاظ نوع آلودگی، تجهیز و تکمیل تصفیه خانه‌های صنعتی را از مهم‌ترین اقدامات با هدف کاهش آلودگی واحدهای صنعتی و توسعه پایدار محیط زیست استان ذکر کرد.

سعیدی کیا در ادامه به اهمیت وجود سسیتم‌های تصفیه در نواحی و شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر پروژه‌های عمرانی مهم و زیربنایی در رابطه با محیط زیست و تصفیه خانه‌های فاضلاب در سطوح شهرک‌های صنعتی استان به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: امید است با کمک و همکاری تمام فعالان عرصه صنعت از بخش‌های دولتی و خصوصی دستیابی به برنامه‌های تدوین شده محقق گردد تا شاهد بالندگی، سرافرازی، توسعه یافتگی هر چه بیشتر کشور عزیزمان باشیم .

رحمت حیدری نژاد – فرماندار شهرستان سیاهکل نیز در این دیدار گفت: صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌تواند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد نقش مهمی را در چرخه اقتصادی کشور داشته باشد .

وی بیان کرد: صنایع کوچک و متوسط توانایی تولید فناوری‌های جدید اشتغال پایدار و کمک به واحدهای بزرگ تولیدی را در خود جای داده‌اند.

حیدری نژاد همچنین اظهار داشت: روند پیشرفت روز افزون محیط‌های کسب و کار، صنایع کوچک و متوسط را جزئی از زنجیره تولید قرار داده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69986

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن