یادداشت

پیام‌های سفر رئیس‌جمهور به دیار عاشقان ولایت

آیت‌الله رئیسی روز جمعه و تنها با گذشت دو روز از گرفتن رأی اعتماد دولتش از مجلس شورای اسلامی و آغاز فعالیت رسمی دولتش در سفری از پیش برنامه‌ریزی نشده به خوزستان رفت تا از نزدیک در جیران مشکلات و کاستی‌های مردمی قرار بگیرد که این روزها علاوه بر گرما و بی‌آبی با کرونا هم دست‌وپنجه نرم می‌کند. رئیس‌جمهور روز قبل از آن‌هم در بازدید از بهشت‌زهرا به دیدار کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) رفت و پای درد دل مردان و زنانی نشست که در بحران کرونا در کانون بحران قرار دارند.

بی‌شک رفتار و کردار دولتمردان و روسای جمهور همواره نشان‌دهنده مشی و مرام دولت‌ها است و می‌تواند متر و معیار واضحی از رابطه و فاصله میان مردم و مسئولان باشد .برای مردمی که در کوران مشکلات و گرفتاری‌ها دارند دست‌وپا می‌زند حضور و دیدن رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان دولت و نظام مرهمی بر دردها و رنج‌هایشان و همین حضور در صحنه است که به مردم آرامش می‌دهد و سبب می‌شود تا مسئولان به درک درست و روشنی از نیازها و خواسته‌ها مردم برسند.

نگاهی به دیدارها، سفرها و بازدیدهای آیت‌الله رئیسی آن‌هم از داروخانه‌ها و بیماران و بیمارستان‌هایی که در خط مقدم مبارزه با بحران کرونا قرار دارند و مقایسه آن با مشی و رفتار روحانی نشان‌دهنده عمق تفاوت و دیدگاه دو رئیس‌جمهور در مواجه با یک بحران است. به یاد داریم روحانی در دوران ریاست جمهوری خود گاهی حتی از انجام وظایفی که بر دوش رئیس‌جمهور است هم شانه خالی می‌کرد و از سوی دفتر رئیس‌جمهور همواره رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌عنوان علت این اتفاق اعلام می‌شد. این رویه حتی در مواردی نظیر جلسات مهم مجلس نظیر رأی اعتماد و یا استیضاح وزرا هم ادامه داشت و روحانی را هیچ‌کس نه در بازدید از بیمارستانی دید و نه در جلسه مجلس . حضور رئیس‌جمهور سابق و مدیریت او در بحران کرونا محدودشده بود به شرکت در جلسات ستاد کرونا و ارتباط ویدئوکنفرانسی با استانداران!

حالا و تنها در فاصله دو روز از آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم می‌توان با نیم‌نگاهی به دیدارهای رئیسی و سفر او به خوزستان تفاوت دیدگاه و مشی این دو رئیس‌جمهور را به خوبی مشاهده کرد. آیت‌الله رئیسی با سفر به خوزستان آن‌هم در روزهایی که این استان به کانون خطرناک کرونا تبدیل‌شده و آمارهای وحشتناکی از مرگ و بستری بیماران در خوزستان اعلام می‌شود نشان داد برخلاف شعارها و تبلیغات مرد میدان بحران‌ها کیست؟

سفر صبح روز جمعه رئیسی به خوزستان بسیاری را به یاد صبح جمعه روحانی بعد از بحران افزایش قیمت بنزین انداخت و شبکه‌های اجتماعی در ساعت‌های اخیر پر شده از پست‌هایی با مضمون مقایسه دو رئیس‌جمهور که یکی از آنان صبح جمعه در میانه میدان بحران برای حل مشکل تلاش می‌کند و دیگری صبح جمعه تازه متوجه شده بود وضعیت کشور چگونه است!

برخلاف رویه‌ای رئیس‌جمهور سابق صبح پنجشنبه وقتی کارکنان مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) آیت‌الله رئیسی را در میان خود دیدند و بوی رجایی و بهشتی و باهنر را از رئیس‌جمهور استشمام کردند بی‌شک مرهمی بر زخم دل‌هایشان گذارده شد تا خاطره تلخ روزهای سیاه کرونا را برای لحظاتی از یاد ببرند و بغض‌ها و واگویه هایشان را با رئیس‌جمهور مردمی خود در میان بگذارند.

حضور آیت‌الله رئیسی در میان میدان و دیدارهای چهره به چهره او با دکترها و پرستارها و مردم دردمند از بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها تا محلات خاکی اهواز نشان داد این بار واقعاً مردی از جنس مردم بر کرسی مسئولیت تکیه کرده و قرار است مشکلات را نه از دفتر خود و به‌وسیله ویدئوکنفرانس بلکه در میانه میدان و در کنار مردم و دوشادوش آنان حل کند.

* سیدمهدی شیرمردی

 

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75571
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن