یادداشت

پيام تسليت آيت‌الله سيد مهدي امام جماراني

آيت‌الله سيد مهدي امام جماراني در پي درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمود دعايي پيام تسليتي به اين شرح منتشر كرد:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

انالله و انااليه راجعون

رحلت روحاني مجاهد، روشن ضمير و پاك سرشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيد محمود دعايي موجب تأسف و تأثر عميق گرديد.

ايشان در زمره اولين ياران و همراهان صميمي و مخلص نهضت امام خميني در تمامي ادوار پيش از پيروزي انقلاب و پس از آن و از دوران جواني عاشق و واله امام عزيز بود.

در دوران عسرت و سختي‌‌هاي نهضت، لحظه‌اي امام و ياران او را تنها نگذاشت و دغدغه‌اي جز پيشبرد اهداف مبارزان و آزاديخواهان انقلاب نداشت و با تأسيس راديو فارسي زبان عراق كمك مؤثري به آگاهي مردم انقلابي نمود.

مرحوم آقاي دعايي به اعتراف تمام كساني كه با او آشنا بودند، از پارساترين و پاكدست‌ترين شخصيت‌هاي انقلاب محسوب مي‌شد و پس از انقلاب در جبهه فرهنگي و در عرصه مطبوعات با توجه به حكمي كه حضرت امام‌خميني در سرپرستي روزنامه كثيرالانتشار اطلاعات به ايشان تفويض نمودند، نقش شايان توجهي داشت و بدون توجه به گرايشات سياسي و با روشي اعتدالي به تبليغ راه و سيره حضرت امام و نهضت برآمده از انقلاب اشتغال داشت.

او در دوران حضور در جامعه روحانيت و مجمع روحانيون مبارز همواره باخلق و خويي معتدل به دنبال تحبيب قلوب اعضاي آن بود و هيچگاه روش تسامح و تساهل را در برخورد با منتقدان و مخالفان رأي و نظر خويش از دست نداد. بدون ترديد مشهورترين صفت ايشان همانا مواجه توأم با مهرباني و اقناع افكار مختلف و تضارب آراء با ديگران بود.

اينجانب اين ضايعه را اولاً به رهبري معظم انقلاب كه سال‌ها نمايندگي معظم له را در موسسه اطلاعات عهده‌دار بودند و نهايتاً به خانواده محترم و معزز ايشان و همه دوستان و علاقه‌مندانشان تسليت و تعزيت عرض مي‌كنم و علو درجات ايشان را در عالم آخرت از درگاه الهي مسئلت دارم.

سيد مهدي امام جماراني

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84737
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن