کارآفرینی

پرکاربرد ترین محصولات صنایع چوبی

یکی از پرکاربرد ترین محصول چوبی در صنعت صنایع چوبی، ام دی اف می باشد. البته این محصول با ارزش هم به صورت خام یا به صورت روکشدار در ساخت لوازم چوبی یا کابینت، صفحه کابینت و دیوارپوش و … مورد استفاده قرار می گیرد. نوعی از این متریال که بسیار محبوب و پرکاربرد است در ساخت لوازم چوبی، ام دی اف 3 میل می باشد.

ام دی اف سه میل

این ورق سه میل از روکش کاغذی  که به وسیله چسب سرد روی ورق ام دی اف خام توسط دستگاه های پیشرفته پرس می شود، تولید می گردد و ضخامت محصول نهایی سه میل می باشد. البته روکش های این متریال ساده یا طرح دار هستند که این بستگی به روکش کاغذی که روی این محصول پرس می شود دارد. روکش های طرحدار این متریال برجسته یا طرح چوب هستند و قیمت این محصول بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. همچنین لازم به ذکر است که هر چه قدر روکش به کار رفته در تولید این متریال ضخیم تر باشد استحکام این محصول با ارزش بیشتر می شود. البته این ورق سه میل در دو نوع رنگی و سفید تولید و به بازار مصرف عرضه می گردد و این نوع ورق چوبی در ساخت مبلمان، کف پوش، دیوارپوش، ساخت کابینت و صفحه کابینت و … مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهید ویژگی های این محصول زبیا و با کیفیت را بدانید ما شما را با آنها آشنا می کنیم. از ویژگی های مهم این متریال سطح صاف  و تنوع رنگ و طرح زیاد این محصول است در ضمن استحکام بالا و مقاومت در برابر رطوبت و دمای بالا از ویژگی های مهم دیگر این ورق می باشد. این ورق سه میل در برابر ضربه بسیار مقاوم است اما در برابر خط و خش مقاومت کمی دارد و چون از ام دی اف خام تولید می شود، بسیار با محیط زیست سازگار است.

صفحه کابینت

اگر می خواهید صفحه روی کابینت انتخاب کنید این نوع صفحه کابینت نسبت به صفحه کابینت mdf مقاومتر و مستحکم تر است همچنین تنوع طرح و رنگ بسیاری دارد. این نوع ورق سه میل در مقایسه با قیمت ترموود قیمت ارزانتری دارد برای همین در ساخت کابینت و لوازم چوبی مصرف آن بسیار به صرفه می باشد. البته از لحاظ کیفیت و استحکام چوب ترمو بسیار با کیفیت تر است اما چون از لحاظ قیمت مقرون به صرفه نیست استفاده از انواع ورق سه میل پیشنهاد مناسب تری می باشد. استفاده از ورق های روکشدار سه میل برای افرادی که در زمینه ساخت کابینت و صفحه کابینت یا طراحی آشپزخانه و داخل منزل مشغول به کار هستند بسیار مناسب و صرفه اقتصادی در بر دارد.

mymaterial.ir

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69184
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن