گیلان

پرداخت سه میلیارد و پانصد میلیون تومان حق بیمه مددجویان گیلانی

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان از پرداخت سه میلیارد و پانصد میلیون تومان حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت مشمول این طرح به سازمان تأمین اجتماعی در شش ماهه نخست سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، عباس اهرابی گفت: به‌منظور توانمندسازی و رسیدن به درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه اجتماعی بیش از ۳۶۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی در ۶ ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.

اهرابی اضافه کرد: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه  اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، با هدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.

اهرابی، افزود: شرایط دریافت مستمری بازنشستگی برای زنان ۵۵ سال سن و مردان ۶۰ سال سن با سابقه پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰ سال است که در سال گذشته ۴۸ نفر از بیمه شدگان از مزایای دریافت مستمری، بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان در پایان گفت: تاکنون حدود ۴۵۰۰ نفر از مددجویان روستایی مشمول طرح بیمه روستائیان و عشایر بوده که حق بیمه آنان به صورت سالانه توسط کمیته امداد مرکز به صندوق بیمه روستائیان و عشایر واریز می شود و برای سال جاری نیز تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این خصوص واریز شده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47478

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن