علمی و تکنولوژی

ویدئو مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

ویدئو مارکتینگ درعصرمدرن امروزی که همه چیز دستخوش تغییرات است ، بی شک می توان این روش را یکی از پربازده ترین روش های بازاریابی دیجیتالی معرفی کرد.

اگر در گذشته تماشای یک عکس می توانست پیام یک برند را به بیننده منتقل نماید، اکنون این ویدئوها و تیزرهای تبلیغاتی رنگارنگ هستند که به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. اما چرا این روزها این ویدئوها تا به این اندازه مهم اند؟ آیا ببینندگان ویدئوها و تیزرهای تبلیغاتی همان مشتریانی بالقوه ای هستند که اکنون به مشتریان بالفعل کسب و کارتان تبدیل می شوند؟

ویدئو مارکتینگ یکی از بهترین روش ها برای رشد و رونق کسب و کارهاست و تاثیرات بسیار زیادی در بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها دارد. در گذشته ای نه چندان دور، تلویزیون تنها منبع ساخت فیلم، مستند و تیزرهای تبلیغاتی بوده. اما امروزه با رشد فراگیر شبکه های مجازی، سایت ها و انواع اپلیکیشن ها و از همه مهم تر، سرعت بالای اینترنت، شرایط تغییر کرده و ویدئو مارکتینگ ها به عرصه ی جدیدی وارد شده اند. شاید شنیدن این آمارها برایتان جالب باشد. طبق آخرین گزارش های آماری شرکت سیسکو، یکی از بزرگ ترین شرکت‌های فعال و بنام در حوزه ی مخابرات، بیش از 80 درصد مصرف ترافیک اینترنت تا پایان سال از محتواهای ویدئویی خواهد بود. گزارش آماری شبکه ی آپارات ایران هم که در سال گذشته منتشر شد، کاربران این پلتفرم با میزان میانگین سی و شش میلیون نفر، روزانه بیش از صد و هشتاد میلیون دقیقه صرف بازدید محتواهای ویدئویی می‌کنند.

اما چرا ویدئو مارکتینگ تا به این اندازه ارزشمند است و به عنوان مرجع مهم تبلیغات محسوب می گردد. اول از همه آنکه در دنیای پرمشغله ی این روزهای ما، ترجیح می دهیم به جای مطالعه ی یک مطلب که 15 تا 20 دقیقه زمان می برد، یک ویدئوی چند دقیقه ای را تماشا کنیم. در واقع ویدئومارکتینگ ، تنبل ترین مشتریان را نیز به چالش می کشاند. تماشای یک ویدئوی ساخته شده ی حرفه ای در زمینه ی کسب و کارتان ، می تواند کاملاً بر رفتار خرید مصرف کنندگان تأثیر بگذارد و یک بازدید کننده را متقاعد به خرید نماید.

البته از این مهم هم غافل نشوید که ویدئو مارکتینگ ، بهترین روش برای برندینگ کسب و کار شماست. برای کسب و کارها اعتبار و اعتماد به ارمغان می آورد و فرایند تصمیم گیری برای خرید را ساده تر می سازد.

هر چقدر شما به عنوان صاحبان یک کسب و کار، بتوانید صداقت بیشتری را به بیننده انتقال دهید، اعتماد بیشتری هم جلب خواهید کرد و در نهایت نتیجه ای که می خواهید محقق خواهد شد. در واقع تمام تلاش بازاریابان با هدف اعتمادسازی شکل می گیرد که شما می‌توانید در ساخت یک ویدئو مارکتینگ آن را محقق کنید.

علاوه بر اینکه چنانچه تیم های حرفه ای و کاربلد  پشت ساخت این تیزرها قرار بگیرند، تنها در چند دقیقه اطلاعاتی دقیق و جامع را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند که خود معادل جلب مشتری، افزایش فروش و در نهایت افزایش سود بیشتراست. بازهم تاکید می کنیم ، مخاطبین ویدئو مارکتینگ های حرفه ای خود منبع تبلیغات شما خواهند بود. یک ویدئوی جالب و مفید به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت پخش می‌شود.

ویدئو مارکتینگ و رونق کسب و کارها
ویدئو مارکتینگ و رونق کسب و کارها

یکی از بهترین امتیازاتی که فیلم‌های تبلیغاتی دارند ، این است که بیننده را درگیر می کنند و اگر توسط یک تیم خلاق و کاربلد ساخته شده باشد، در همان چند ثانیه ی اول ، پیام خود را منتقل می سازند و این همان هدفی است که تیم های تبلیغات و بازاریابی به دنبال آنند.

توجه داشته باشید که ویدئوها در حافظه ها باقی می مانند. همه ی ما از سال ها پیش یک الی دو تیزر تبلیغاتی معروف را در ذهن داریم. این خاصیت فیلم و ویدئو است که در ذهن ها باقی می ماند و افراد را از لحاظ احساسی درگیر می نماید. البته دقیقا به همین خاطراست که میلیون‌ها و شاید میلیاردها کاربر از فیلم‌های گذاشته شده با محتواهای مختلف اعم از آموزشی، تبلیغاتی و … در فیسبوک و یوتیوب و سایر پلتفرم ها دیدن می‌کنند. در راستای افزایش فروش می توانید یک سایت را هم راه اندازی نمایید. در اینصورت ویدئوهای ساخته شده توسط شما می تواند، بهترین ابزار برای افزایش ترافیک سایت باشد. ساخت ویدئوهای توضیح و نقد محصول یا آموزش‌های ویدئویی در زمینه ی محصولات و خدمات ارائه شده در کسب و کارتان دو نمونه از ویدئوهایی است که طرفداران زیادی دارند و براحتی توسط موتورهای جستجوگر بالا می آیند. حتی شما می توانید از این روش بهره بگیرید و با تهیه کردن ویدئوهای مفید و آموزشی افراد بیشتری را به سایت خود بکشید که احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری، به شدت بالا می رود.

بسیاری از برندهای مطرح و موفق، از بازاریابی ویدئویی بهره می‌گیرند و از طریق استراتژی ویدئو مارکتینگ خود را از سایر رقبایشان متمایز می سازند.

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=85647
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن