یادداشت

وقتی نمایندگان هم اجماع ندارند!

در حالی این یادداشت را می نویسم که تکلیف استاندار گیلان مشخص شده است و آقای عباسی نماینده چند دوره مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، از سوی هیات دولت به عنوان استاندار گیلان انتخاب شده است. به نوبه خودم به آقای عباسی تبریک عرض می کنم .

چند روز قبل تصویر نامه ای با امضا 6 نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در حمایت از یکی از گزینه های استانداری گیلان در شبکه های اجتماعی منتشر شد که این نامه با واکنش حجت الاسلام والمسلمین صفری نماینده مردم رودسر مواجه شد. وی در گفتگو با پایگاه خبری خزرآنلاین گفت: • این نامه در سربرگ مجمع نمایندگان نگارش نشده و لذا محلی از اعراب ندارد.
• این نامه زمانی رسمیت خواهد داشت که با سربرگ مجمع نمایندگان به وزارت کشور ارسال شود.
• وزارت کشور بنا به دلایلی با سه گزینه معرفی شده توسط مجمع نمایندگان مخالفت کرده و فعلا مجمع گزینه جدیدی برای تصدی بر استانداری گیلان معرفی نکرده است.
در باره اظهارات آقای صفری توجه به نکات زیر را ضروری می دانم :
۱- این مصاحبه ، نشان می دهد که مجمع نمایندگان نه اجماع بلکه اختلاف دارند .
۲- این اختلاف فضای عدم وحدت در بین نیروهای انقلابی و اصولگرا را تشدید می کند.
۳- صرف نظر از درستی یا نادرستی اقدام 6 نماینده برای معرفی یک گزینه به وزارت کشور ، اظهارات نماینده رودسر آشکارا غیر حقوقی است . این نوع اظهار نظر از سوی کسی که قانون گذار است ، به تخفیف جایگاه نمایندگی منتهی می شود.
۴- این نوع اختلافات که به طور مکرر به جامعه منتقل می شود ، منجر به اختلاف در افکار عمومی می شود.
۵- برداشت افکار عمومی این است که سر و صداها و به هم پریدن ها و کوبیدن بر طبل اختلاف ، برای مردم نبوده بلکه میزان نفعی است که نصیب مدعیان می شود.
۶- امیدوارم که اقای عباسی بتواند با اجماع همه نیروهای علمی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی ، ورزشی، سیاسی و فعالان اقتصادی استان بتواند به توسعه استان گیلان کمک کند.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77758
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن