کارآفرینی

وزیر کار خبر داد: ترسیم نقشه راه توسعه همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقشه راه توسعه همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان ترسیم شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، «محمد شریعتمداری» در گفت و گوی تصویری (ویدئو کنفرانس) با «ساحل بابایف» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به پیش نویس برنامه اقدام مشترک دو کشور گفت: نقشه راه توسعه همکاری‌ها ترسیم شده است.

وزیر تعاون در این گفت‌و گو اظهار داشت: روسای جمهوری دو کشور در مذاکرات تلفنی روز عید قربان، بار دیگر بر پیگیری همکاری وزارتخانه های و دستگاه‌های دو کشور تاکید کردند.

وی ادامه داد: در این چارچوب، آمادگی داریم در سطوح مختلف از طریق ویدئو کنفرانس به تبادل نظر و رایزنی در خصوص همکاری‌های مشترک ادامه دهیم.

وی یکی دیگر از نشانه‌های بارز دوستی دو کشور را حتی با شیوع ویروس کرونا باز بودن مرز دو کشور دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شرایط محدودیت‌های مرتبط با کرونا نیز مرزهای خود را بر روی ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی باز گذاشتند که نشانه خوبی از اراده سیاسی برای ادامه همکاری دو کشور است.

وزیر تعاون تاکید کرد: امیدواریم با بهبود شرایط ناشی از بیماری کرونا، بازرگانان بتوانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

وی با اشاره به توافق بر سر فعالیت کمیته همکاری مشترک بیان کرد: تجربیات خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری، بیمه، واحدهای تولیدی مختلف، سازمان‌های خدمات رسانی به بازنشسته‌ها، افراد دارای معلولیت و سازمان‌های خیریه و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کار ماهر داریم که آماده‌ایم این تجربیات را در اختیار طرف مقابل قرار دهیم.

شریعتمداری تصریح کرد: با توجه به یادداشت تفاهم امضا شده میان دو وزارتخانه و در راستای مذاکرات کمیته‌های کاری مشترک، انتظار ما برداشتن گام‌های عملی برای همکاری در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی بیان کرد: نظر به مذاکرات به عمل آمده در کمیته کاری مشترک و ظرفیت های بالای سازمان تأمین اجتماعی در استان‌های مرزی، این وزارتخانه آمادگی خود را برای همکاری در زمینه گردشگری سلامت اعلام می‌کند و آماده است مذاکرات و تفاهم های لازم را برای اجرایی کردن آن به عمل آورد.

وزیر تعاون خاطرنشان کرد: با توجه به این که زمان پایان کرونا مشخص نیست از همکاری و تبادل تجربیات در این زمینه استقبال می‌کنیم چرا که این مساله علاوه بر آسیب‌های بهداشتی، پیامدهای اجتماعی، اقتصادی به دنبال دارد و متاسفانه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فقیر به فقرای جهان افزوده است.

وی با اشاره به پیش‌نویس همکاری در زمینه اعزام نیروی کار خاطرنشان کرد: پیش نویس سند همکاری در زمینه اعزام نیروی کار را ارسال کرده ایم. ما با تبادل نیروی کار ماهر و متخصص موافق هستیم. انتظار ما این است که مذاکرات کارشناسی برای تحقق این امر در دستور کار قرار گیرد.

“ساحل بابایف ” وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان در این دیدار ویدئو کنفرانسی تاکید کرد: دو کشور دوست و برادر علاوه بر داشتن مرز مشترک، دارای اشتراکات زیادی در زمینه تاریخ و موسیقی هستند.

وی افزود: روابط دو کشور در قالب سرمایه گذاری و تولیدات مشترک گسترش یافته، اما حجم مبادلات به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده که امیدوارم این دوران نیز سپری شود؛ همواره روند کوئید ۱۹ را در ایران و دنیا پیگیری می کنم و از تجربیات ایران در مبارزه با کرونا استفاده خواهیم کرد.

وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: بسیار ضروری است که از تجربیات ایران پیرامون اشتغال، مناسبات کارفرمایان، شاغلین در دوران کرونا بهره‌مند شویم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39461
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن