کارآفرینی

وزیر کار تصریح کرد: افزایش سهم اشتغال روستایی به 25/3 درصد

وزیر کار گفت: سهم اشتغال روستایی به ۲۵.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد شریعتمداری در مراسم بازدید از صندوق بیمه روستاییان و عشایر که اظهار کرد: طی چندین سال گذشته و با پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های زیربنایی گسترده‌ای در روستاها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه آبرسانی و گازرسانی به روستاها از مرز ۹۰ درصد عبور کرده است، افزود: بیشتر روستا‌های کشور از امکانات زیربنایی برخوردار هستند و زمینه ایجاد اشتغال در روستاها فراهم شده که همین موضوع باعث مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.

شریعتمداری بیان کرد: ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شده و ۱۹.۵ میلیارد تومان به مجموعه جامع روستایی و بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت شده که به دنبال آن سهم اشتغال روستایی از ۳ درصد به ۲۵.۳ درصد افزایش یافت و این یک توفیق بزرگ بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شیوع ویروس کرونا بر اشتغال روستایی لطمه وارد کرده که امیدواریم این مشکلات رفع شوند. یکی دیگر از نیاز‌های ضروری در روستاها، برخورداری از نظام بیمه مناسب حمایتی از روستاییان بود که طی ۱۵ سال گذشته این اقدام آغاز شد و تلاش کردیم، ضریب نفوذ این بیمه را در بین روستاییان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بیمه روستایی یک اقدام اجباری نیست، اما روند رو به رشد خوبی را داشته است. همه تلاشمان را کرده‌ایم تا از منابع روستاییان استفاده کافی به عمل بیاید و از آن صیانت شود.

شریعتمداری افزود: سرمایه صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۹ برابر افزایش یافته است و صیانت از این دارایی‌ها و جلوگیری از افت و خیز بازار بورس، وظیفه هیأت‌مدیره این صندوق بیمه را بیشتر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اقدامات اساسی بحث همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران بوده است که در این صندوق هم مورد تأکید قرار دادیم و طرحی را طراحی کردیم و با رتبه‌بندی قرار است، همسان‌سازی اجرا شود تا تمام کسانی که در یک سطح هستند، با عدالت مستمری‌شان را دریافت کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40733
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن