انرژی

وزیر نیرو عنوان کرد: برخورداری ۱۳۰۰ روستا از آب سالم و پایدار تا پایان امسال

وزیرنیرو گفت: با افتتاح طرح های آبرسانی به ۴۰۰ روستا جمعیتی افزون بر ۲۸۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند که امیدواریم تا پایان سال جاری یک هزار و ۳۰۰ روستای دیگر در مدار بهره برداری از آب سالم و پایدار قرار گیرند.

به گزارش تفاهم آنلاین، رضا اردکانیان روز یکشنبه در آیین بهره برداری همزمان طرح های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور به میزبانی همدان بیان کرد: در بخش برق امسال موفق شدیم که ۹ نیروگاه حرارتی و ۲ نیروگاه مقیاس کوچک را با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ مگاوات افتتاح کنیم و این مسیر تا پایان سال ادامه دارد.

وزیر نیرو گفت: با پایان فعالیت هشت ساله دولت تدبیر و امید حدود ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور افزوده می‌شود.

اردکانیان  گفت: افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور نقش زیادی در تامین انرژی و تدارک زیر ساخت های لازم برای طرح های مختلف در بخش عمرانی و تولیدی دارد.

وی افزود: در قالب پویش هر هفته الف-ب- ایران، افتتاح ۲۵۰ طرح بزرگ در حوزه آب، برق و فاضلاب را دنبال کرده و امروز به میزبانی مردم همدان صد و هشتمین طرح بزرگ این پویش بهره برداری شد که امید می رود همه طرح های باقی مانده مطابق برنامه به ثمر برسد.

وزیر نیرو ادامه داد: در این آیین علاوه بر بهره برداری از طرح های استان همدان شامل سد مخزنی نعمت آباد، سه طرح مهم پست برق و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال خرم آباد به ملایر با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان، افتتاح همزمان آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور صورت گرفت.

اردکانیان اضافه کرد: با افتتاح این طرح ها جمعیتی افزون بر ۲۸۱ هزار نفر در این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند با این وجود امیدواریم تا پایان سال جاری یک هزار و ۳۰۰ روستای دیگر مطابق برنامه در مدار بهره برداری از آب سالم و پایدار قرار گیرند.

وی بیان کرد: در قالب طرح پویش هر هفته الف-ب-ایران امسال هفت سد بهره برداری شد که یکی از آنها سد نعمت آباد اسدآباد از توابع استان همدان بود و تاکنون از مجموع ۱۹۰ سد تحت بهره برداری کشور ۴۶ سد در دولت تدبیر و امید بهره برداری شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ۴۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زه کشی امسال بهره برداری شد افزود: همچنین پنج طرح بزرگ آبرسانی شهری، آبرسانی به ۴۴۸ روستا، هفت تصفیه خانه فاضلاب و ۲ تصفیه خانه آب امسال بهره برداری شد.

اجرای طرح برق امید

وی بیان کرد: امسال علاوه بر طرح ساخت و سازی، طرح‌های سازوکاری در برنامه پویش هر هفته الف-ب- ایران قرار گرفته است چرا که اصلاح و بهبود سازوکارها نقش سازنده‌ای در ارایه خدمت موثر به مردم دارد.

وزیر نیرو افزود: از جمله طرح ساز و کاری در صنعت برق، کم کردن ضرورت حضور مردم برای پیگیری مسائل و دنبال کردن درخواست ها است که در این راستا به زودی ۴۰ طرح هوشمند سازی بهره‌برداری می شود.

اردکانیان با بیان اینکه طرح «برق امید» با هدف مدیریت مصرف تا ماه آینده اجرا می‌شود اظهار داشت: ۳۰ درصد از حدود ۶۰۰ هزار مشترک خانگی همدان در گروه کم مصرف ها بوده و مطابق ضوابط این طرح، از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: هدف اصلی وزارت نیرو تشویق پُرمصرف ها به کاهش مصرف است و این کاهش مصرف تضمینی بر تابستان آرام و توام با آرامش در سال آینده، تامین برق کافی برای مردم، استفاده از انرژی صرفه جویی شده در دیگر بخش های تولیدی کشور است.

وزیر نیرو اضافه کرد: از دیگر طرح های سازوکاری وزارت نیرو یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی است که به زودی اولین گزارش ملی این یکپارچه سازی را عرضه کرده و در اواخر پاییز دومین گزارش که شامل طرح هایی است که با تجمیع منابع مالی، انسانی و تجهیزاتی در شتاب دادن به طرح‌های آب و فاضلاب عاید شده ارائه می شود.

اردکانیان ابراز امیدواری کرد: تدوین لایحه قانونی جامع آب، استقرار مدیریت حوزه های آبریز در ساختار آب کشور، تهیه طرح‌های سازگاری با آب همه استان‌ها تا پایان امسال، استقرار مرکز ملی مطالعات آب‌های مرزی کشور و سایر طرح ها مطابق برنامه تا پایان دولت دوازدهم به ثمر بنشیند تا ریل گذاری مناسبی برای فعالیت دولت آینده در عرصه آب و انرژی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: با آغاز پویش هر هفته الف-ب-ایران در نیمه دوم سال گذشته بیش از ۶۰ درصد سرمایه گذاری در صنعت برق از ناحیه بخش خصوصی صورت گرفت و در آب و فاضلاب نیز این مشارکت و همکاری رو به افزایش بوده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب و برق زیربنای طرح های توسعه و عمران کشور هستند بیان کرد: با وجود اینکه ایران زیر شدیدترین تحریم های ظالمانه قرار دارد این وضعیت میدان و آزمون بزرگی برای ملت ایران بوده تا همچون جنگ تحمیلی، سرافراز از آن بیرون بیاید.

اردکانیان اضافه کرد: دنیا از این آزمون، پایمردی و ایستادگی ایران خواهند گفت و نوشت و این وضعیت تجربه ای به عنوان سبک حکمرانی برای همه ملت های آزادیخواه جهان خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در سال جهش تولید برنامه توسعه و عمران را بی وقفه دنبال کرده و با توجه به نقش مهم و موثر آب و برق انرژی در طرح های تولیدی کشور با همکاری همه افراد در سازمان دولت و بخش های خصوصی، تابستان گرم را بدون خاموش و با افزایش چهاردرصدی عرضه انرژی، افزایش بیش از ۳۰ درصدی صادرات انرژی و کاهش افزایش اوج بار به عنوان سرمایه ای بزرگ برای صنعت برق پشت سر گذاشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46461
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن