اقتصادی

وزیر راه: ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان دولت آسفالت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای رفع حاشیه‌نشینی در مناطق محروم و مرزی کشور خبر داد و گفت: ۳هزار و ۵۰۰کیلومتر راه روستایی تا پایان دولت آماده و آسفالت می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، «محمد اسلامی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری برای رفع محرومیت‌زدایی با سازمان بسیج مستضعفان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: در وزارت راه و شهرسازی اقدامات در دو محور به شکل متوازن دنبال می‌شود که یکی از آنها بر توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در بخش ملی و بین‌المللی مرتبط است و محور دوم پروژه‌هایی هستند که از جنس محرومیت‌زدایی به شمار می‌روند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در هر دو محور تمامی ظرفیت‌های ملی را به کار گرفتیم و بیش از گذشته آنها را ادامه خواهیم داد. در موضوع محرومیت‌زدایی در بخش مسکن و توسعه و اصلاح زیرساخت‌ها با بسیج سازندگی، همکاری‌هایی آغاز شده است که در قالب این تفاهم‌نامه آنها را دنبال خواهیم‌کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم بر داشتن باور برای انجام کارهای بزرگ و ماندگار تاکید کرد و گفت: رفع دغدغه‌های مردم به ویژه در دوردست‌ها که دچار محرومیت هستند وظیفه ماست و دراین راستا گام برمی‌داریم.

اسلامی تصریح کرد: تامین مسکن محرومان مسوولیت فردی و اجتماعی و همچنین قانونی و سازمان ما در وزارت راه و شهرسازی است که در تفاهم‌نامه با سازمان بسیج تلاش خواهیم کرد تا بخشی از آنها به انجام برسد.

وی بر حذف پدیده حاشیه‌نشینی در کشور تاکید کرد و توضیح‌داد: در نظر است تا در پرتوی همکاری‌های مشترک، اتمام حاشیه‌نشینی را اعلام‌کنیم. برنامه دوسالانه‌ای برای اجرای این تفاهم نامه پی ریزی شده و مناطق حاشیه نشینی که شناسایی شده همه در دستور بازسازی و بهسازی قرار گرفته است. تلاش خواهیم کرد تا ساکنان مناطق حاشیه نشین بتوانند واحدهای مسکونی مناسب با شان و منزلت اجتماعی ایرانیان داشته باشند که این موضوع یکی از بخش های مهم این تفاهم نامه است. در این خصوص بسیج سازندگی با حمایت و فرماندهی سردار سلیمانی ایفای نقش خواهد کرد.

اسلامی بخش دیگر این تفاهم‌نامه را به توسعه راه‌های روستایی مرتبط دانست و تاکید کرد: در مناطق محروم کارهای زیادی در گذشته از اول انقلاب تا کنون انجام شده است. باید کاری کنیم که روستاییان با توجه به شرایطی که به وجود آمده و تسهیلاتی که دولت برای مناطق محروم در نظر گرفته و امکاناتی که برای کارآفرینی و اشتغال در روستاها پایه‌ریزی شده، زیرساخت‌های روستایی گسترش یابند و روستاییان زندگی راحت‌تری داشته باشند.

وی تاکیدکرد: باید زیرساخت‌های روستایی، متناسب با نیاز روستاها و روستاییان گسترش یابد و در این راه، اولویت با روستاهای محروم است.

اسلامی توضیح داد: نقشه توسعه مناطق محروم و راه های روستایی برای تحقق عدالت منطقه‌ای تهیه شده است. سال گذشته در مردادماه در حضور رییس جمهور قول دادیم تا ۲۰۰۰ کیلومتر را به راه روستایی کشور بیفزاییم که با عنایت خداوند و تلاش همکاران وزارت راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مرداد ۹۸ تا مرداد ۹۹، ۲۴۵۰ کیلومتر راه روستایی آماده شد.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم‌کرد تا پایان دولت ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آماده و آسفالت کنیم که این نهضت آغاز شده است که با ورود سازمان بسیج در چند استان شاخص که نیاز به کار گسترده‌ای است این ۳۵۰۰ کیلومتر حتما آماده و آسفالت خواهند شد. در تلاش هستیم تا عقب ماندگی‌ها و اختلاف‌هایی که روستاهای محروم با شاخص‌های کشوری در برخی مناطق دارند از بین برود و عدالت برخورداری در مناطق ایجاد شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36502
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن