اقتصادی

وزیر ارتباطات خبر داد: گسترش خودکفایی کشور در “فیبر دریایی”

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از گسترش خودکفایی کشور در حوزه "فیبر دریایی" خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد آذری‌جهرمی بعدازظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه رینگ فیبرنوری جزایر قشم، کیش و خارک اظهار داشت: شرایط کرونایی اهمیت و جایگاه فضای مجازی و ساختارهای ارتباطی در جهان را بیش از پیش مشخص کرد.

وی افزود: شبکه فیبرنوری در قشم، کیش و خارک پایدار شده و ظرفیت رادیویی تا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی گسترش یافته و این جزایر نیز باید با سرمایه‌گذاری دولتی به شبکه فیبر متصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پیش ازاین در زمینه فیبر دریایی توان داخلی نداشتیم، اما این پروژه با توان ملی و گسترش خودکفایی کشور انجام شد و با این مهم هزینه پروژه به یک سوم کاهش یافت.

آذری‌جهرمی بیان کرد: در سال 96 از مجموع مردم هرمزگان که به خدمات ارتباطات تلفن و پیامک دستری داشتند 80 درصد بوده که امروز به بیش از 98.6 درصد رسیده، پهنای باند اینترنت هرمزگان از 26 درصد به 86 درصد رسیده و جهشی بزرگ در استان است.

وی ادامه داد: هرمزگان ویترین کشور است و بسیاری از توریست‌ها در آن حضور می‌یابند که شناسنامه مواجهه اولیه گردشگران با ایران به‌شمار می‌رود و ضعف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سبب ایجاد تصور عقب‌ماندگی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اجرای ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم مصوب شده و 220 کیلومتر فیبر جدید از جمله 80 کیلومتر در بخش عمومی حاجی آباد و 100 کیلومتر در بخش عمومی بشاگرد اجرا خواهد شد که مجموعا 106 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و عملیات آن از فردا آغاز می‌شود و انتظار است تا 20 اسفند به بهره‌برداری برسد.

آذری ‌جهرمی بیان کرد: توسعه استان هرمزگان ملموس است و تمامی دولت‌ها خدمات مهمی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ثروتمندترین و فقیرترین مردم در هرمزگان وجود دارند و با تنوع مذهبی، تاریخی، اقتصادی و زیست محیطی مدیریت در هرمزگان دشوار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اشکالاتی وجود دارد که ناشی از انتظارات بجا، محدودیت منابع و بعضا ضعف‌های مدیریتی است.

آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: در قیاس با سایر نقاط کشور، هرمزگان و قشم رشد محسوسی داشته و البته مشکلاتی هم هست که باید برای حل آن تلاش کرد.

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌ویژه در شرایط فعلی برای تسریع تحقق عدالت آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است که طی این آئین 189 کیلومتر فیبرنوری به اعتباری بالغ بر ۳۷۶ میلیارد ریال در جزایر قشم، کیش و خارک به بهره‌برداری رسید و پروژه نور 2 با افزون بر ۶۰۰ کیلومتر کابل‌کشی نیز که پیش از این اجرا شده بود با رفع نقص آزمایش تحویل برای قرارگیری در مدار آماده‌سازی شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45857
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن