اجتماعی

واگذاری زمین های شرکت کشت و صنعت مغان به قیمت متری ۶۵۰۰

نماینده مردم پارس آباد در مجلس گفت: با اعتراضات به عمل آمده نسبت به واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان نهایتاً پرونده واگذاری به هیات داوری ارجاع شده تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز  در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به بخش خصوصی،  اظهار داشت: همه معتقد هستند که این واگذاری به درستی انجام نگرفته و خواهان ابطال این واگذاری هستند.

وی با بیان اینکه در این واگذاری زمین های این منطقه به قیمت 6 هزار و پانصد تومان فروخته شده، افزود: خاک زراعی منطقه مغان شناخته شده است و ارزش آن  چندین برابر قیمت گذاری انجام شده است.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس ادامه داد: متاسفانه شخصی که شرکت کشت و صنعت  مغان به آن واگذار شده اهلیت لازم را نداشته و اثر آن در افت 50 درصدی برداشت محصول سال جاری مشهود است.

جهانگیرزاده با بیان اینکه با اعتراضات به عمل آمده نهایتا پرونده واگذاری به هیئت داوری ارجاع شده تا مورد رسیدگی قرار گیرد،
یادآور شد: قوه قضائیه نیز به پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان ورود کرده و رئیس قوه قضائیه نیز در سفری که به استان اردبیل داشت عنوان کرد که کلیه اسناد و مدارک واگذاری جمع آوری شده و یک رسیدگی نظاممند و قانونی نسبت به واگذاری انجام شود که نه مردم منطقه و نه سرمایه گذار متضرر شوند.

وی تاکید کرد: عملکرد سازمان خصوصی سازی در این چند سال در واگذاری ها درست و دقیق نبوده و هیچ کدام از واگذاری ها اعم از واگذاری کشت و صنعت هفت تپه، هپکو ،ماشین سازی تبریز، اراک و شرکت کشت و صنعت مغان به درستی انجام نشده است.

نماینده پارس آباد در مجلس در پایان عنوان کرد: در شرکت کشت و صنعت مغان 2 بخش وجود دارد یک بخش صنعت و بخش دیگر زراعت است. نسبت به واگذاری بخش صنعت به هر شرکت و شخص، درصورتی که به شکل قانونی انجام شود کسی معترض نیست  ولی معتقد هستیم بخش زراعت اگر به مردم و شرکت هایی که درمنطقه هستند واگذار شود هم نتیجه خوبی خواهد داشت و هم واگذاری بر اساس قیمتی که دولت گذاشته انجام می شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48409
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن