کارآفرینی

واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد از مشمولان

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد از مشمولان در کشور خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، «مهدی شکوری» در گفتگو با رادیواقتصاد افزود:متاسفانه در اثر شیوع کرونا بسیاری از مشاغل و فعالیت های اقتصادی دچار آسیب و تعداد زیادی از افرادبیکار شدند.

وی اظهار داشت: افزون بر ۷۵۰ هزار نفر در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کردندو متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در ایام کرونا بودند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: آمار متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا بیش از ۸۷۰ هزار نفر بود منتها تعدادی مشمول نبودند.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی می توانستند از مقرری بیمه بیکاری در ایام کرونا بهره مند شود که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بوده و در عین حال رابطه مزدبگیری با کارفرما داشته و سه درصد بیمه بیکاری را پرداخت می کنند.

شکوری اظهارداشت: با ابلاغ این مصوبه تعداد زیادی از چرخه دریافت مقرری بیمه بیکاری خارج شدند در نتیجه فهرست افراد متقاضی کاهش یافت.

وی ادامه داد: دولت رقم قابل توجهی را از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا برای مشمولان تخصیص داد.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اسفند ماه سال گذشته ۲۴۱ هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری بودند که ۲۱۳ هزار نفر این مقرری را دریافت کردند.

وی ادامه داد: مقرری بیمه بیکاری در فروردین و اردیبهشت به ترتیب برای ۴۴۶ و ۳۳۱ هزار نفر پرداخت شده است.

شکوری تصریح کرد: سر جمع برای بیش از ۹۹۰ هزار نفر ماه طی این سه ماهه توانسته ایم مقرری بیمه بیکاری پرداخت کنیم.

وی افزود: واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد از مشمولان انجام شده و ۱۰ درصدی که باقی مانده قرار بر این نیست که مقرری بیمه بیکاری پرداخت نشود بلکه اشکالاتی در این مسیر حادث شده که پس از برطرف شدن این اشکالات مقرری آنان نیزپرداخت می‌شود.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: عدم ثبت صحیح شماره شبای بانکی در سامانه از سوی بیمه شده، انطباق نداشتن شبای بانکی با کد ملی بیمه شده، اعلام شبای بانکی به نام افراد دیگر خانواده، ثبت شماره حساب کارت بانکی بجای شبای بانکی، مشمول قانون کار نبودن برخی از افراد مثل بیمه رانندگان، کارگران ساختمانی وبیمه های خاص انفرادی و ارسال لیست حق بیمه از سوی کار فرماها در دوران دریافت بیمه بیکاری از جمله این اشکالات است.

وی ادامه داد: وقتی حق بیمه از سوی کار فرما برای فردی واریز می‌شود به منزله اشتغال است بنابراین این عزیزان از لیست سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری حذف شدند.

شکوری گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دوران شیوع کرونا از اسفند سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ پیش بینی شده بود.

وی افزود: دولت پس از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها برای حمایت از معیشت کسانی که بیکار شدند تصمیم گرفت سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری پرداخت کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36673
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن