صنعت-معدن-تجارت

واردات اتوبوس‌های کارکرده مسکنی مقطعی در برابر کاهش تولید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم به روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل داخلی، واردات اتوبوس‌های کارکرده را مسکنی مقطعی دانست.

سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص چرایی واردات اتوبوس‌های کارکرده اظهار داشت: به دلیل محدودیت ظرفیت تولید در بخش قطعات و سایر مشکلات، مقرر بر این شد که واردات اتوبوس‎های کارکرده منحصرا برای ناوگان حمل ونقل درون شهری در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هر چند هزینه تمام شده واردات این اتوبوس‌ها، کمتر از تولید داخل نیست اما به عنوان مسکنی در مقطع فعلی است اما اساسا تولید داخلی می‌بایست رونق یابد.

نماینده مردم سنقر در مجلس یازدهم شورای اسلامیادامه داد: تداوم این رویه در درازمدت به ضرر ناوگان حمل و نقل، سازندگان داخلی و رانندگان است اما در موقعیت فعلی برای حل مقطعی مشکلات ناوگان حمل ونقلی راهگشا است.

حسینی کیا بیان کرد: کشورهای اروپایی علاوه بر اینکه خودروهای بیش از 5 سال ساخت را از چرخه مصرف خارج می‌نمایند، مالیات سنگینی برای نگه‌دارندگان این نوع خودروها وضع می‌نمایند لذا همین امر انگیزه و زمینه فروش این خودروها به کشورهای متقاضی را فراهم می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه سوخت تولید داخل از استاندارد و همخوانی کافی برای استفاده در اتوبوس‌های وارداتی برخوردار است، گفت: توان ساخت داخلی این اتوبوس‌ها وجود دارد اما بروز شرایط تحریمی، موجب کاهش ظرفیت تولید داخلی گردیده و برای پر شدن این خلا، دولت تصمیم بر واردات تعداد محدودی اتوبوس برای ناوگان حمل ونقل عمومی کارکرده نموده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا می‌بایست در درازمدت، تسهیلات کافی برای به روزسانی ناوگان حمل ونقلی و کمک به رانندگان در اختیار آنها قرار گیرد تا ناوگان داخلی از فرسودگی خارج گردد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=32988
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن