گیلان

همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی گیلان در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی

تفاهم‌نامه همکاری مابین کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی استان گیلان در قالب ۱۰ مورد طرح اشتغال‌زایی، کارآفرینی و حمایتی به ارزش ریالی ۵۰۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال به امضاء رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، این تفاهم‌نامه با حضور حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار سید ضیاءالدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان و سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان به امضا رسید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دو رکن اساسی دارد، افزود: فرهنگ جهادی و حمایت از تولید ملی دو پایه مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی، کارآفرینی را از عناصر اصلی تولید ملی عنوان کرد و گفت: کارآفرینی تمام این زمینه ها را در کنار هم قرار داده و خلق تولید می کند.

عبدالملکی، در ادامه با مهمتر برشمردن ایجاد اشتغال برای محرومان، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای محرومان، باعث افزایش عزت و کرامت آنها می شود و این افراد به عنوان عواملی برای تحکیم اقتصاد کشور و تقویت تولید ملی مبدل خواهند شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت بیکار کشور تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) قرار دارند، بیان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات مالی و نیروی انسانی، این حجم از ایجاد اشتغال به تنهایی امکان پذیر نیست و نیاز به کمک افراد و مجموعه های دیگر هستیم که در این راستا بهره مندی از ظرفیت کارآفرینان حرفه ای یا راهبران شغلی، مراکز نیکوکاری کارآفرینی و خیّرین کارآفرین و جهادگران کارآفرین در دستور کار قرار گرفته است.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه همانطور که در جنگ نظامی، نیازمند افسران متخصص و شجاع در این حوزه هستیم، گفت: جنگ اقتصادی و مقابله با فقر و محرومیت نیز افسران مربوط به خودش را می خواهد.

وی، این تفاهم نامه را به منزله قرار گرفتن دو نهاد انقلابی و مقدس برای یک امر مقدس تر در کنار هم عنوان کرد و افزود: امروز بیکاری یک تهدید است و هر جا، مسئله ای کشورمان را تهدید کند، بسیج وظیفه اش این است که آن را از بین ببرد. از طرفی در کنار هم بودن یک ضرورت است و می تواند به عنوان یک الگوی قابل تکثیر برای سایر دستگاه های اجرایی با درنظر گرفتن رویکرد مردمی و تفکر جهادی لحاظ گردد. ما همه وظیفه داریم، این اصل مهم ایجاد اشتغال پایدار را در اولویت و دستور کار قرار دهیم.

زهرایی، با برشمردن اهداف و مفاد این تفاهم نامه، بیان کرد: در قالب این تفاهم نامه تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی، و برنامه های آموزشی بسیج با همیاری منابع تسهیلاتی و سایر ظرفیت های کمیته امداد امام(ره)، برای کمک به توانمندسازی و اشتغال پایدار اقشار ضعیف به کار گرفته می شود.

از جمله مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۴۰۰ نفر با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال، آموزش‌های حوزه کسب‌وکار برای ۶۰۰ نفر به ارزش ریالی ۹۰۰ میلیون ریال، حمایت از اجرای طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان برای ۱۰ طرح باارزش ریالی ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در قالب بیش از ۴۰ غرفه به ارزش ریالی ۴۴۰ میلیون ریال و تعمیر و بهسازی فضای کسب‌وکار به ارزش سه میلیارد ریال اشاره کرد.

همچنین طرح‌های حمایتی برای کاریابی بیش از ۱۵۰ مددجوی مستعد، تشکیل و راه‌اندازی کانون خیرین استان، تشکیل و راه‌اندازی بیش از ۲۰ مراکز نیکوکاری کارآفرینی، شناسایی هدایت نظارت و ارزیابی طرح‌های راهبری شغلی برای ۵۰ نفر و توسعه همکاری با بیش از ۱۰۰ جهادگر کارآفرین نیز در این تفاهم‌نامه به امضا رسید.

گفتنی است نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و عاملین بانک ها، دیدار با گروه های جهادی، نشست با مدیران ستادی استان، بازدید از طرح اشتغال و خودکفایی فرش از دیگر برنامه های معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) طی سفر یک روزه به استان گیلان بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51928
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن