انرژی

همکاری چین و اوپک برای کمک به ثبات بازار طلای سیاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ژانگ جیانگ هو، مدیر اداره ملی انرژی چین، و هیئت همراهش، به همراه وانگ قون، نماینده دائم چین در سازمان ملل، ۱۴ ماه مه (۲۵ اردیبهشت‌ماه)، در نشست با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک و هیئتی از اوپک که از طریق وبینار برگزار شد، درباره نشست پیشین اوپک گفت‌وگو کردند.

در این نشست درباره آثار ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، بازار نفت و بازار داخلی نفت چین و بازگرداندن توازن به عرضه و تقاضای نفت گفت‌وگو شد و چین راه‌حل‌هایی را برای بهبود و بهینه‌سازی تجارت نفت و گاز جهان ارائه داد.

در این نشست همچنین بر اهمیت امنیت انرژی و حفظ ثبات در بازارهای انرژی، تقویت همکاری بین اوپک و چین و جهانی‌سازی تأکید شد.

پیش از این نیز بارکیندو و مقام‌های چینی در ماه اکتبر ۲۰۱۹ ملاقات کرده بودند. در نشست پیشین چین و اوپک نیز بر اهمیت همکاری‌های بین دو طرف و ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه تأکید شده بود.

بارکیندو با اشاره به تصمیم‌های اخذشده در نشست اوپک در ماه آوریل گفت که همه‌گیری ویروس کرونا فرصتی را برای تقویت بیشتر روابط فراهم کرده است و بر آثار مثبت جهانی‌سازی تأکید کرد.

ژانگ جیانگ هو، مدیر اداره ملی انرژی چین نیز در این نشست گفت: چین هم‌اکنون در مسیر بهبود قرار دارد و امیدوار است به‌زودی الگوهای پیشین مصرف انرژی خود را دوباره به‌دست آورد که این موضوع به حمایت از صنعت نفت کمک خواهد کرد.

وی افزود: چین برای همکاری با اوپک برای برقراری ثبات جهانی صنعت نفت و تضمین امنیت انرژی آینده جهان و تسهیل انتقال انرژی آماده است.

وی از دبیرکل برای حمایت اوپک از چین در مبارزه با کرونا تشکر کرد و گفت: شیوع این بیماری همه‌گیر، آسیب‌های بی‌سابقه‌ای به صنعت نفت و گاز وارد کرد.

به گفته ژانگ، توافق کاهش تاریخی تولید کشورهای اوپک و غیر اوپک، نقش مثبتی در تثبیت بازار جهانی نفت خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26902
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن