یادداشت

مسافران خاک

همه ما به نوعی در این جهان مسافران خاک هستیم چون از خاکیم و به خاک برمیگردیم. تبدیل به انسان مجازی شدیم با دانش و اطلاعات مجازی و بسیار اندک به اندازه تنها قطره ای از یک اقیانوس و در این گرداب اطلاعات هرگز به تواضع ذهنی کامل نخواهیم رسید و باید تلاش نمود عقایدمان را متفکرانه انتخاب کنیم بدترین کار دنیا و اولین اعتیاد دنیا خیال کردن است. با دعا کردن انرژی های درونی آزاد شده و توانایی های ما افزایش پیدا می‌کند.

گاهی آدم بی دلیل بد است باید اگه ها را ول کرد  وبه بایدها فکر کرد باید سلطان بایدها باشید نه بنده شایدها. بهترین منبع سلامتی، ثروت ،طول عمر و آرامش فرزندان که از ازدواج رضایتمند و سالم ناشی می‌شود .باید به مردم بهتری تبدیل شویم زیرا اندیشیدن مکث کردن آن را تامل باعث تغییر در انسان‌ها می‌شود. نباید هیچ جایی از زندگی را بدون زیستن پشت سر گذاشت بضی ها فقط یک گوش شنوا می‌خواهند تا خالی شوند از هر آنچه که دارد خفه‌شان می‌کند.

بهترین هدیه والدین به فرزندانشان خاطره هست بانک ذهن فرزندانتان را با خاطرات شیرین شاد پر کنید تنها راه ماندگاری و پایداری زندگی زوجین توانایی آنها در حل تعارض های اجتناب ناپذیر در رابطه شان است زیرا دو درصد انسان جسم ۹۸ درصد از وجودشان ذهن و جان است . شخص عادی ۹۸% از وقتش را صرف اندیشیدن به این دو درصد می‌کند ما از نیستی میترسیم و بنابراین هستی خودمان را چروکیده می کنیم فهمیدن در این دنیا تلخ ترین و بدترین حقیقت هستی است افراط در کار و خستگی در معرض سرما و گرمای شدید بودن بی‌بهره ماندن از مقدار کافی غذا و ضروری اقامت در اماکن مرطوب و بی نور  تسلیم کسالت و رخوت شدن و تنبلی و سستی کردن از جمله دشمنان زندگی بشری است ولی هیچ کدام به اندازه خشم غضب ،خودخوری ،قهر کردن و احساسات تند و شدید آدمی را فرسوده و تباه نمی سازد خوشا روزگاری که عشق به سراغ آدمی می آید چون عشق آمدنی است جستنی نیست .هیچ لذتی بالاتر از زندگی با عشق واقعی نیست فراموشی را بلد باش بی‌خیالی را  بلد باش خوب همیشه زیباست باید تاریکی‌های   وجودتان را به طور کامل بپذیرید و قدر داشته ها را دانست. باید انسان ها را همان طور که هستند دوستشان داشت بدون تغییر آنها همیشه حال خوب داشتن را باید به همه توصیه کرد زیرا زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچکس بعید نیست بزرگترین خیانتی که انسان می تواند به خودش بکند ترس از فکر دیگران در مورد خود اوست همه چیز را نباید فهمید ،خیلی وقتا ندونستن آرامش میاورد. هرگز افسوس پیر شده را نباید خود چراکه افراد بسیاری از این امتیاز محروم مانده‌‍اند. دنیا هنوز به خاطر دلخوشی های کوچک ااست که زیباست .دلخوشی های رایگان و دم‌دستی.

حتی تاریکترین شبها نیز پایان خواهد یافت و خورشید خواهد درخشید و روزهای خوب خواهد آمد برای رابطه خوب و ایجاد آرامش درون.

نبین- نگو- نشنو- نپرس برای فرار از خطر ارزیابی دیگران

آدم باشیم چون به خاک سپرده می شویم

*دکتر  قربانعلی تنگ شیر
مدرس دانشگاه

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83326

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن