یادداشت

همه الزامات یک صنعت

رویکرد علم محور و تکنولوژی پذیر صنعت بیمه در سال های اخیر، تحولات شگرفی را به همراه داشته که این روند همچنان ادامه دارد. سرعت ارتقای سطح بیمه ای در کشور به گونه ای است که می توان افق 1404 این صنعت را بسیار درخشان، تصور کرد .  تمرکز بر مقوله کنترل ریسک، تجهیز و تکمیل زیر ساخت های اطلاع رسانی ، راه اندازی قدرتمندترین شبکه فن آوری و گسترش بستر الکترونیک در بین دستگاه های اجرایی و همچنین انعقاد قرارداد و تفاهمنامه با مراکز معتبرعلمی و دانشگاهی ازعوامل مهمی به شمار می آیند که میتواند بلوغ کامل صنعت بیمه را به دنبال داشته باشد.

با این وجود رشد هر مجموعه اقتصادی به الزامات بسیاری نیاز دارد و با توجه به جنس عملکرد صنعت بیمه می توان از نقض استقلال آن به عنوان بزرگ ترین نقطه آسیب پذیر و در حقیقت پاشنه آشیل این صنعت، یاد کرد.

دولت ها اگر از اختیارات تام و حفظ تمامیت اعتباری صنعت بیمه دفاع نکنند در گذرگاه های حساس با مشکلات جدی روبرو خواهند شد که خوشبختانه تاکنون این درک نسبی در خصوص اهمیت این صنعت وجود داشته که جای تحسین دارد.

با این همه بازنگری در نقاط آسیب پذیر، قوانین دست و پاگیر، آیین نامه های آزاردهنده و عوارض غیرعادلانه یک ضرورت است که باید به صورت پلکانی به مرحله اجرا در بیاید.

صنعت بیمه به عنوان یکی از سه ضلع مثلث اقتصادی کشور، راه خود را پیدا کرده و با توجه به ابزارمندی دیجیتالی و تکیه بر نیروی انسانی نوآور و تجارب گران سنگ مدیریتی همچنان به طی این مسیر درست ادامه خواهد داد.

مصطفی زندی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74905
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن