اقتصادی

همراه اول و دموهای واقعی از کاربردهای 5G روی شبکه تجاری

همراه اول به عنوان اپراتور غالب، فراتر از کسب رتبه سرعت، بدنبال پیاده‌سازی قابلیت‌ها و خدمات جدید و کاربردی برای مشتریان گوناگون است که آنها را از نتایج عملی فناوری 5G بهره‌مند نماید، به ویژه بیزنس‌ها و شرکت‌ها و مراکز پژوهشی و علمی

به گزارش تفاهم آنلاین، همراه اول ورود به فناوری 5G را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده است. پیش از این نیز سایت‌های 5G همراه اول در دو نقطه از مشهد مقدس به‌صورت Outdoor رونمایی شد و در مدار سرویس‌دهی قرار گرفت.
اما در دهم اسفند 99 مراسم رونمایی از سومین سایت 5G همراه اول سرعت 3.66 گیگابیت بر ثانیه در حضور کارشناسان  واصحاب رسانه ثبت شد.گفتنی است که پیش از شروع مراسم، سرعت 3.8 گیگابیت بر ثانیه هم در حضور تعدادی از خبرنگاران ثبت شده بود، اما باز هم این نهایت سرعت نیست، چرا که در تستی دیگر، سرعت از 3.9 گیگابیت هم فراتر رفته بود.
اما بنظر می‌رسد صرفا تکیه بر سرعت بیشتر، و به عبارت دیگر «مسابقه سرعت» مطلوب نیست و آنچه مهم است، تعریف و پیاده‌سازی خدمات و قابلیت‌های جدید مبتنی بر نسل جدید است که می‌تواند نقطه برتری و امتیاز به شمار آید.
منبع: اینتا
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65496
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن