یادداشت

هزینه های بی توجهی به شایسته گزینی

حجت الاسلام صفری نماینده مردم شریف رودسر در مجلس سورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان گیلان در مصاحبه ای گفته است:
شاخصه‌های اصلی مدیران نظام اسلامی طهارت و پاکدستی است.
لازمه ایجاد یک جامعه سالم مبرا بودن آن جامعه از هرگونه فساد و مصادیق آن است.
مدیران و کارگزاران جامعه … بایستی از شاخصه‌هایی مانندعدم طمع به جان و مال و ناموس مردم، عفت و پاکدامنی، طهارت و سلامت اخلاقی برخوردار باشند.
متاسفانه …. برخی از مدیران خواسته یا ناخواسته به دام‌هایی انداخته می‌شوند که موجبات وهن و شبهه برای نظام اسلامی فراهم می‌شود.
ما تاکیدات مکرری به مدیران امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی گیلان داشتیم که هیچ گونه تساهل و تسامحی در این حوزه نباید وجود داشته باشد.
اگر می‌بینیم مدیری گرفتاری اخلاقی در حوزه اداری یا خارج از آن به وجود می‌آورد حتما باید با شدت با آن مبارزه و فرد مورد تنبیه قرار بگیرد…

در خصوص اظهارات نماینده مردم رودسر لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم .

۱- شایسته سالاری و شایسته گزینی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در نصب مدیران در دولت کنونی مورد توجه قرار نگرفت و استان گیلان از این نظر آسیب های فراوانی دیده است؛ بنابر این، موضوع شایسته گزینی باید به طور جدی در دولت حجت السلام رییسی مورد توجه قرار گیرد.
۲- با تاسف بابد بگویم که تحمیل افراد وابسته به گروه ها و جناح ها، نمایندگان و خویشان و نزدیکان به سیستم مدیریتی استان، مشکلات زیادی به بار آورده است. وقتی یک فردی با ۵ سال سابقه کار ، مدیرکل فرهنگی ترین نهاد استان می شود. وقتی به اعتبار رابطه یک نماینده و دوست وزیر ، بخش مهم ورزش استان به یک فرد ضعیف و پرحاشیه سپرده می شود . وقتی در انتصابات، صلاحیت های اخلاقی افراد نادیده انگاشته می شوند. وقتی نظارت نمایندگی تحت تاثیر قرار می گیرد …‌ نباید انتظار داشت که اتفاق خاصی در استان صورت بگیرد .
۳- در همین انتخابات دوره ششم شوراها ، آدم هایی که از سوی مراجع قانونی و به طور مستند تایید نشده بودند تحت تاثیر فشار و لابی و نفوذ و … از سوی هیات نظارت استان تایید گردیدند. بخشی از همین افراد با تبلیغات و هزینه کردهای فراوان وارد سیستم شورا و مدیریت شهری شده اند!!!من پیشاپیش داوری نمی کنم اما چه کسی هزینه حضور این افراد را در شورا می پردازد؟
۴- از اقای صفری رییس مجمع نمایندگان گیلان انتظار می رود که به مصاحبه و اعتراض و هشدار اکتفا نکنند بلکه به سامان بخشی نظام نظارتی نمایندگان گیلان همت گمارند. مداخله نمایندگان مجلس در حوزه اجرایی بسیار زیاد است و تا این مداخلات متنوع به نظارت تغییر جهت ندهد اتفافات شبیه آن فرماندار، آن شورا، آن مدیرکل و … تکرار خواهد شد .

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74011
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن