بین الملل

هزاران فلسطینی امروز نماز عید قربان را در مسجدالاقصی بر پا کردند

هزاران فلسطینی صبح امروز (جمعه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های پزشکی مربوط به ویروس کرونا، نماز عید قربان را در مسجدالاقصی به پا کردند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، با وجود شیوع ویروس کرونا در قدس و برخی مناطق اشغالی سال 1948 فلسطین و نیز استمرار اقدامات و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی، هزاران نمازگزار فلسطینی از بامداد امروز برای برپایی نماز عید قربان در مسجدالاقصی حضور یافتند.

شیخ عمر الکسوانی، مدیر امور مسجد الاقصی در این رابطه گفت: مقدمات لازم برای استقبال از نمازگزاران و برپایی نماز عید انجام شده و کادر ویژه تمامی مصلاهای مسقف را ضدعفونی کرده و گارد امنیتی و نیروهای داوطلب برای برگزاری این نماز و نیز نماز جمعه و رفع نیازهای نمازگزاران در مسجد الاقصی مستقر شدند.

الکسوانی در اظهاراتی مطبوعاتی با اشاره به اینکه تعداد نمازگزاران امروز به بیش از ۲۷ هزار تن رسید، اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های اعمال شده از سوی نیروهای دشمن صهیونیستی و یورش بیش از ۱۱۰۰ افراطی صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی اما کادر مسجد به وظیفه خود در این زمینه عمل کرد.

مدیر امور مسجدالاقصی تاکید کرد: مدیریت مسجد به شکل کامل برای استقبال از گروه نمازگزاران عید قربان و نیز برپایی نماز جمعه و ایراد خطبه آن از سوی “شیخ یوسف ابو سنینه” مطابق با شروط بهداشتی تعیین شده برای جلوگیری از شیوع کرونا از جمله حفظ فاصله، زدن ماسک و ضدعفونی سجاده و وسایل نمازگزاران آماده شد. مرکز اوقاف فلسطین نیز دستورالعمل‌های خود برای ورود به مسجد الاقصی و خروج از آن پس از نماز عید و آغاز مراسم قربانی را منتشر کرد.

او افزود: دشمن صهیونیستی در هیچ مناسبتی از ایجاد محدودیت برای نمازگزاران و اداره اوقاف کوتاهی نمی‌کند، اما تمامی این اقدامات و محدودیت‌ها که با زور اسلحه و اشغالگری انجام می‌شوند، هرگز ملت ما را از برپایی نماز و حضور در مسجد الاقصی منصرف نخواهد کرد چرا که آنها (اشغالگران) می‌خواهند مسجدالاقصی از وجود نمازگزاران و مسلمانان خالی شود.

الکسوانی درباره پیام مسجدالاقصی در عید قربان گفت: پیام ما برای جهان اینست که مسجدالاقصی مسجدی کاملا اسلامی و عربی است و جهان باید برای حفاظت از قبله اول مسلمانان تلاش کند اما پیام ما برای دشمن و دنبال‌کنندگانش اینست که مسجدالاقصی تنها حق مسلمانان است و قابل شراکت و تقسیم نیست.

در همین حال سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی عربی اشغالی در اظهاراتی مطبوعاتی نسبت به وخامت شرایط شهر قدس اشغالی که با سرگرم شدن افکار عمومی جهان به بحران کرونا شدت یافته، هشدار داد و گفت: اتحادیه عرب با نگرانی بسیاری استمرار حملات علیه موسسه‌های رسمی و داخلی قدس و چهره‌ها و رهبران ملی فلسطین را که بازداشت عدنان غیث، استاندار قدس و بازداشت شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی و  بیرون کردن او از این مسجد بود، رصد می‌کند.

ابوعلی اظهار کرد: اشغالگران اسرائیلی به پروژه‌های یهودی‌سازی خود با هدف تحریف تاریخ و هویت شهر قدس و نیز بازداشت و سرکوب ساکنان قدس اشغالی برای ضربه زدن به مقاومت آنها ادامه می‌دهند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی اعراب در ادامه از جامعه جهانی خواست موضعگیری جدی در قبال تعرض‌های بزرگ اشغالگران علیه شهر قدس و مسجدالاقصی داشته و آنها را که در نقض علنی قوانین بین‌المللی و منشورها و استانداردهای جهانی است، آشکارا محکوم کنند و تدابیر لازم را برای ملزم کردن مسؤولان رژیم اشغالگر به توقف این تعرض‌ها علیه مسجدالاقصی و شهر قدس در پیش گیرند.

او در ادامه هشدار داد، در صورتی که این تعرض‌ها در شهر قدس ادامه یابند و مصلای باب‌الرحمه در مسجد الاقصی همچنان هدف این تعرض‌ها قرار گیرد، پیامدهای خطرناکی خواهد داشت و احتمال آغاز جنگ مذهبی در کل منطقه وجود دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=37133
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن