گیلان

هدف‌گذاری جذب ۲۵ هزار حامی برای ایتام و محسنین گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از هدف‌گذاری جذب ۲۵ هزار حامی برای ایتام و محسنین استان تا عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش تفاهم انلاین، عباس اهرابی در جشن گلریزان پویش «ایران مهربان» که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان و جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های حمایتی از جمله حامی‌یابی برای فرزندان ایتام و محسنین استان، گفت: در حال حاضر در استان گیلان قریب به ۱۰ هزار فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه استان گیلان سه هزار و ۶۰۵ یتیم و پنج هزار و ۹۳۲ فرزند محسنین با حداقل یک حامی دارد، تصریح کرد: تعداد فرزندان ایتام و محسنین فاقد حامی نیز یک‌هزار و ۳۴۷ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جذب حامی برای ایتام از سال ۷۸ کلید خورده است و خیرین زیادی از داخل و خارج از استان از ایتام و محسنین حمایت کرده‌اند.

اهرابی ادامه داد: اجرای پویش «هر کارمند یک حامی» نیز در راستای همین پویش و برای جلب حامی برای فرزندان ایتام و محسنین است و باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که فرد خود اشتیاق پیدا کند که مشارکت در این عمل خیر صدقه جاریه محسوب می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا و وضعیت اقتصادی ضعیف جامعه، به ویژه اقشار آسیب پذیر، فرزندان بسیاری در نوبت تشکیل پرونده در طرح اکرام و جذب حامی می باشند که هدف‌گذاری برای جذب ۲۵ هزار حامی تا عید سعید فطر برای ایتام و محسنین گیلان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم همه دستگاه‌ها در این مسیر کمیته امداد را یاری کنند، گفت: برای هر یتیم و فرزند محسنین نیازمند ۱۰ حامی هستیم تا میزان پرداخت ماهیانه آنها به حدود ۶۰۰ هزار تومان برسد. که با توجه به اشتغال ۶۱ هزار کارمند در دستگاه اجرایی، مشارکت این تعداد می‌تواند ما را به هدفگذاری انجام شده برساند.

فرهنگ «هر کارمند یک حامی» در ادارات نهادینه شود

کیمیا تنهایی – معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در ادامه این جلسه با بیان اینکه نشست‌هایی در این زمینه برگزار و موضوع در شورای اداری استان نیز مطرح شده است، اظهار کرد: امیدواریم تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، بتوانیم خیرین و حامیان زیادی را برای ایتام و محسنین استان گیلان جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این پویش قطعاً به بهبود وضعیت استان در این زمینه کمک می‌کند، تصریح کرد: نیازمند تلاش مضاعف در این زمینه برای رسیدن به هدفگذاری انجام شده هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان به کمبود نیرو برای ترویج و تبلیغ این پویش در سطح دستگاه‌های اجرایی اشاره و اضافه کرد: سفیران پویش «هر کارمند یک حامی» باید مورد حمایت دستگاه‌ها قرار بگیرند.

تنهایی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ «هر کارمند یک حامی» را در ادارات نهادینه کنیم، افزود: همدلی و هم افزایی بیشتر زمینه را برای جلب حامیان بیشتر برای این کودکان فراهم می کند و در مشارکت کارمندان برای حمایت از فرزندان محسنین و ایتام می‌توانیم از ظرفیت بسیج و سپاه برخوردار شویم.

تکریم ایتام و نیازمندان از اولویت‌های اجتماعی سپاه پاسداران است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار نیز در این جلسه با بیان اینکه در انقلاب اسلامی به محرومین توجه جدی می‌شود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امام راحل(ره) در طول انقلاب کمک به ایتام، افراد کم‌بضاعت، روستائیان بوده و یکی از دلایل تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) همین امر بوده است.

حسن حبیبی با قدردانی از کمک مردم در ایام کرونا به نیازمندان، گفت: در ایام کرونا برخی از افراد و خانوارها شغل خود را از دست و به فرزندان محسنین و نیازمندان استان افزوده‌شده و مردم بار دیگر اتحاد، همدلی و وحدت خود را نشان داده و به یاری نیازمندان شتافتند.

وی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران به‌عنوان حافظ انقلاب وظیفه ذاتی خود می‌داند به نیازمندان کمک نماید.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار، با تأکید بر نقش فرهنگ‌سازی تکریم ایتام در کشور، تصریح کرد: ایتام و فرزندان محسنین جزء سرمایه‌های کشور به شمار رفته و فرهنگ‌سازی در راستای تکریم ایتام و نیازمندان جامعه از اولویت‌های اجتماعی سپاه پاسداران است.

حبیبی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت خود برای کمک به جذب حامی برای ایتام و محسنین استفاده می کنیم، گفت: بسیج کارمندان به عنوان یک ظرفیت تلاش می‌کند که با ایجاد انگیزه، سبب شود تا کارمندان داوطلبانه در حوزه حمایت از ایتام و محسنین وارد شوند.

گفتنی است که که جشن گلریزان پویش «ایران مهربان» با مشارکت بخش‌های مختلف سازمان بسیج مستضعفان و با هدف جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین گیلان در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان برگزار شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66042
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن