اجتماعی

هاشمی: فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریشه سوانح جاده‌ای کشور است

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ریشه سوانح جاده ای فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، و جایگزین نشدن سیستم ایمن و راحت است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا «محسن هاشمی» روز یکشنبه در سیصد و پنجمین جلسه شورای شهر، سوانح جاده‌ای رخ داده در روزهای اخیر را به خانواده های قربانیان، بویژه جامعه رسانه ای و جامعه فرهنگی کشور تسلیت گفت.

وی  افزود: اگر مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای اقتصاد برای تامین ۱۹ هزار اتوبوس شهری وبین شهری اجرا شده بود، شاید این عزیزان در کنار خانواده های خود بودند.

هاشمی گفت: امیدواریم با یکدست شدن مجلس، شورا و دولت در این دوره، نوسازی وتوسعه سیستم حمل ونقل عمومی در شهر و مسیر بین شهری تسریع شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با توجه به اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، به اعضای راه یافته به شورای ششم نیز تبریک می گوییم و برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم.

وی افزود: انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید، حفظ دستاوردها و نقاط مثبت دوره های گذشته و پرکردن کمبودها و رفع نقاط ضعف پیشینیان است که این مطالبه درستی است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که شورای ششم گام روبه جلویی در مسیر تامین حقوق شهروندان و خدمت بهتر به شهر بردارد.

وی با اشاره به دستاوردهای شورای پنجم گفت: از جمله دستاوردهای شورای پنجم که مطالبه آرا میلیونی شهروندان تهرانی بود، می توان به کاهش هزینه های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات اشاره کرد که در یک جمله آرامش و انسان محوری را در شهر تهران بهبود بخشید.

وی ادامه داد: این دستاوردها می تواند با تقویت روند فعالیت های عمرانی بخصوص در حوزه حمل ونقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوس و مترو تهران کمبودهای مدیریت شهری را نیز برطرف کند.

رئیس شورای شهر تهران، عدم افزایش تعداد پرسنل شهرداری و شورا و کاهش ۲۰ درصدی آن در دروه پنجم را  سنت حسنه ای دانست که به چابک سازی بدنه مدیریت شهری وکاهش هزینه های شهر کمک کرد.

هاشمی، عمق دادن به شفافیت در دوره فعلی به عملکرد شهرداری، پایبندی شهرسازی به چارچوب طرح تفصیلی و جلوگیری از واگذاری تراکم مازاد بر آن و بهینه کردن شناخت و صیانت از باغات در جهت کاهش تبعیض و نارضایتی ذینفعان و افزایش رضایت شهروندان را از جمله راهکارهای این دوره شورا برشمرد.

به گفته وی، حفظ تکثر در فعالیت های فرهنگی و خودداری از تمرکز بر مناسبت ها و موازی کاری در حوزه فرهنگ نیز از مواردی است که مناسب است مدنظر قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: انتخابات به پایان رسیده است و به نظر می رسد جناح های سیاسی باید تعامل و همراهی در افزایش کارآمدی را جایگزین رقابت و حاشیه های دوران انتخابات کنند.

وی گفت: جناح های سیاسی از تجربیات امروز برای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان استفاده کنند.

نظری به شرکت نکردن معاونین شهرداری در کمیسیون شورا به شهردار تذکر داد

«حجت نظری» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با درخواست ارائه تذکر، گفت: تذکر امروزم خطاب به شهردار تهران، معاونین شهردار و دیگر سمت‌های ستاد و مناطق است.

وی افزود: روز سه‌شنبه هفته گذشته، یکم تیرماه یعنی تنها ۴ روز بعد از انتخابات، برای بررسی لایحه ارسال نشده شهرداری در اجرای ماده ۷۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران، مبنی بر ایجاد سازمان گردشگری، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا جلسه‌ای برگزار کرد که بنا بود با حضور ۲ تن از معاونین  شهردار برگزار شود.

نظری گفت: باوجود اینکه جزئیات جلسه و نیز محل تشکیل و زمان آن، همگی از پیش با تمام اعضای جلسه هماهنگ شده بود، اما مظاهریان و جوادی یگانه (۲معلون شهردار) به بهانه‌های غیرقابل پذیرش در جلسه حضور نیافتند.

عضو شورای شهر گفت: تلقی ما این است که شهردار و تیم کاری او با قصد دهن‌کجی و خفیف انگاشتن شورا و نمایندگان مردم، بنا دارد تا روزهای باقی مانده از دوره پنجم را با مدیریت زمان و احاله کارها به آینده سپری کند و مانع از تحقق اراده  شورا شود.

وی گفت: موارد قابل شمارش زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند شهرداری در راستای اجرای آنچه خود خواسته، همه ظرفیت ‌ها را بسیج کرده اما برای عدم تحقق اراده شورا، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

نظری تأکید کرد که به شهردار تهران تذکر می‌دهم که از سنجش فرصت‌ها و تقابل با خواست نمایندگان مردم بپرهیزد و تلاش کند تا مردم خاطرات خوشی از کارآمدی و اقدامات صورت گرفته در روزهای پایانی دوره پنجم در ذهن داشته باشند.

وی همچنین هفته قوه قضاییه و شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش را گرامی داشت و ابزار امیدواری کرد که قوه قضاییه بتواند با شفافیت بیشتر، هر روز بر سرمایه اجتماعی خود بیافزاید.

نظری همچنین درگذشت خبرنگارانی که در سانحه رانندگی از دنیا رفتند و سربازانی که در حادثه‌ای مشابه از دنیا رفتند را به ملت ایران و خانواده‌های آنان تسلیت گفت.

وی افزود: امیدواریم مسببان هرچه زودتر مجازات و به جامعه معرفی شوند.

نژاد بهرام از جلب مشارکت شهروندان در این دوره مدیریت شهری قدردانی کرد

«زهرا نژاد بهرام» عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه از سه اقدام شهرداری برای جلب مشارکت شهروندان، اعتمادسازی و ایجاد فرصت برای توسعه شهر انسان محور تشکر کرد و گفت هدف گذاری شورای پنجم در شهرداری تهران و مدیریت شهری رسیدن به این سه هدف بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری با ارائه چند این ایده در تحقق این اهداف تلاش کرد که جای تقدیر و تحسین دارد.

وی، ایده گل در برابر زباله شهرداری تهران با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدأ و ایجاد انگیزه برای شهروندان دست به این اقدام زده و شهروندان تهرانی میتوانند با تحویل پسماند خشک به غرفه های بازیافت مستقر در مناطق و محلات، در این امر مشارکت داشته باشند.

نژاد بهرام افزود: البته شهرداری تهران باید بستری فراهم آورد که در مناطق جنوبی تهران تعداد غرفه های پیاده کننده این ایده، افزایش یابد تا شهروندان با حداقل بروز مشکلات، حداکثر مشارکت را داشته باشند.

وی، پیاده سازی مصوبات کمیسیون ماده ۵ شهر تهران به صورت دقیق به همراه پیوست ها و به صورت ماشین خوان با هدف ارتقاء شفافیت و بهبود دسترسی شهروندان تهرانی به متن مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده ۵ شهر تهران که مسئولیت بررسی و تصویب طرح تفصیلی و تغییرات بعدی آن را به عهده دارد را از دیگر اقدامات قابل تحسین و تقدیر برشمرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=72333
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن