اقتصادیکارآفرینی

نیروهای بومی در اولویت آگهی‌های استخدام

به گزارش ایسنا، در هفته‌ای که گذشت مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۹۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و گفت: با توجه به استقبال متقاضیان، صندوق کارآفرینی امید با بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای به منظور حمایت از کسب و کارها و بهبود اقتصاد و معیشت روستائیان در استان‌هایی که تاکنون موفق به پرداخت ۸۰ درصد اعتبار ابلاغی خود از مراحل سوم و چهارم اشتغال روستایی شده‌اند، ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار مازاد معادل ۲۰ درصد اعتبار ابلاغی اختصاص داده است.

نوراله زاده از ایجاد ۱۱۴ روستای بدون بیکار در کشور خبر داد و افزود: شناسایی کسب و کارهای محلی،توانمندسازی روستاییان و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی مهمترین دستاوردهای صندوق در این طرح به شمار می‌رود.

وی از راه‌اندازی ۲۰۰۰ صندوق محلی در استانهای مختلف کشور خبر داد و گفت: هدفگذاری ایجاد ۱۰۰۰ صندوق دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

از دیگر خبرهای این هفته، افتتاح و بهره‌برداری از ۳۲۲ طرح تعاونی بود.آنطور که معاون تعاون وزیر کار گفته طی هفته آینده ۳۲۲ طرح تعاونی در سراسر کشور به طور همزمان آغاز به کار خواهند کرد.

به گفته وی بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های تعاونی، در حوزه تولید و مابقی طرح‌ها در حوزه مسکن و خدمات است و به لحاظ سرمایه‌گذاری بخش مسکن، دارای سهم بیشتری در پروژه‌های مذکور است.

محمد شریعتمداری که این هفته برای افتتاح طرح‌های دهه فجر به عسلویه سفر کرده بود اشتغال را از مطالبات به حق مردم عسلویه دانست و گفت: وجود بیکاری و فقر در کنار تاسیسات عظیم نفت و گاز عسلویه پذیرفتنی نیست و علاوه بر تامین حداقل های مورد نیاز مردم در این منطقه باید توانمندسازی آنها هم در دستور کار قرار گیرد.

وی استخدام های خارج از فراخوان و استفاده از نیروهای غیربومی در فراخوان‌های استخدام را ممنوع اعلام کرد و گفت:در آگهی‌های استخدام اولویت با نیروهای بومی شایسته است.

وزیر کار همچنین از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ۱۶ هزار روستایی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر به ۱۶ هزار روستایی تحت پوشش ۳ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کند.

این هفته، هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کار حداکثر مدت موقت برای کارهایی که ماهیت آنها جنبه غیر مستمر و غیر دائم دارد را ۴ سال تمام تعیین کرد.این اقدام هیات وزیران در راستای ایجاد امنیت شغلی کارگران، با توجه به افزایش روزافزون قراردادهای موقت کار در سال‌های اخیر و به منظور جلوگیری از سوء استفاده از عدم تعیین حداکثر مدت موقت کار آیین‌نامه اجرایی  صورت گرفت.

بر این اساس حداکثر مدت موقت برای کارهایی که ماهیت آنها جنبه غیرمستمر دارد ۴ سال تمام خواهد بود و لذا انعقاد قرارداد موقت از سوی کارفرمایان با کارگرانی که ۴ سال در مشاغل غیرمستمر نظیر سد سازی و پروژه‌های عمرانی به شکل متوالی یا متناوب مشغول کارند ممنوع بوده و از این پس با این دسته کارگران باید تا پایان پروژه قرارداد دائم منعقد شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=14241
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن