اقتصادیانرژیصنعت-معدن-تجارت

نیاز کلان شهرها به یکهزار جایگاه جدید «سی.ان.جی»

«اردشیر دادرس» امروز (پنجشبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه انجمن صنفی سی ان جی پیشنهاد و بسته حمایتی برای افزایش تعداد جایگاه‌های سی ان جی را به شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی داده،‌ افزود: تلاش می شود تا به تناسب افزایش خودروها، جایگاه‌های سی ان جی نیز توسعه یابد، تا شاهد ایجاد صف‌های چند کیلومتری نباشیم.

وی افزود: براساس آمایشی که در کلان شهرهای کشور انجام شده، نیاز به ۸۰۰ تا یکهزار جایگاه جدید در پنج سال آینده وجود دارد که در برنامه نصب، احداث و بهره‌برداری قرارگیرد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان سی ان جی و صنایع وابسته پیرامون مشکل کمبود جایگاه‌های سی ان جی در تهران و به ویژه مناطق شمالی این شهر به دلیل گرانی زمین توضیح داد: ضرورت دارد تا شهرداری و سازمان ملی زمین و مسکن در این زمینه کمک و قطعات زیادی زمین را جانمایی کنند و این موضوع باید در طرح جامع تهران خدمات ضروری در نظر گرفته شود.

وی نیاز تهران به جایگاه‌های جدید تا پنج سال آینده را ۱۰۰ تا ۱۲۰ جایگاه عنوان کرد و افزود: میانگین در هر منطقه شهری،‌ به پنج جایگاه جدید نیاز است و ‌با ساخت و راه‌اندازی یکهزار جایگاه جدید در کلان شهرهای کشور، ‌ظرفیت جایگاه‌های س ان جی، ۱۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا کرده و از ۴۰ میلیون متر مکعب به ۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

به گزارش ایرنا،‌ بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، ‌قرار است یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی شامل وانت بارها،‌ ون‌ها و تاکسی‌ها با وام بلاعوض دوگانه سوز شوند، همچنین مذاکراتی برای اعطای وام به خودروهای شخصی برای گازسوز سازی در جریان است.

با توجه به این اقدامات به نظر می‌رسد،‌ مصرف سی ان جی ، رشدی ۱۰ میلیون متر مکعبی را در سال‌های آینده به ثبت خواهد رساند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=15105
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن