انرژی

نگهداری نفت هند در مخازن آمریکا

هند که سومین واردکننده بزرگ نفت جهان است، در حال بررسی استفاده از تاسیسات ذخیره سازی در آمریکا و سایر مکانهای تجاری مطمئن برای کاهش ریسک تامین نفت خود است.

به گزارش ایسنا، نشریه اکونومیک تایمز به نقل از دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند نوشت: هند در حال بررسی تاسیسات نگهداری نفت در آمریکا و سایر نقاط است.

هند سالهاست که بدنبال متنوع کردن تامین نفت مورد نیاز خود فراتر از خاورمیانه است که حدود ۸۰ درصد از واردات نفت این کشور را تشکیل می دهد.

پرادهان در کنفرانس مجازی امنیت انرژی ۲۰۲۰ گفت: هند اخیرا قراردادهای تامین نفت بلندمدت با آمریکا، روسیه و آنگولا به منظور متنوع کردن منابع تامین نفت منعقد کرده است.

هند و آمریکا در ژوییه توافق مقدماتی برای بررسی گزینه های موجود برای هند برای ذخیره نفت در مخازن نفت آمریکا امضا کردند.

دهلی نو امسال از قیمتهای پایین نفت در آوریل و مه بهره برد و ذخایر نفت استراتژیکش را پر کرد. وزارت نفت و گاز طبیعی هند هفته گذشته اعلام کرد میانگین قیمت نفتی که هند در آوریل و مه خریداری کرد، ۱۹ دلار در هر بشکه در مقایسه با ۶۰ دلار در ژانویه سال ۲۰۲۰ بود. هند به لطف قیمت ارزان نفت که در چند سال اخیر کم سابقه بود، توانست در هزینه واردات نفت خود ۶۸۵.۱۱ میلیون دلار صرفه جویی کند.

این کشور با سود بردن از قیمت پایین نفت در بازار بین المللی، در فاصله آوریل تا مه ۲۰۲۰ حدود ۱۶.۷۱ میلیون بشکه نفت خریداری و سه مخزن استراتژیک را که در ویشاکاپاتنام، مانگالور و پادور ایجاد کرده بود، پر کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وزیر نفت هند هفته گذشته به پارلمان این کشور اعلام کرد به دلیل افت قیمت نفت در بازار بین المللی، هزینه واردات نفت هند در فاصله آوریل تا ژوییه که نخستین سه ماهه سال مالی این کشور است، ۱۲.۴ میلیارد دلار بود. هند با این هزینه ۵۷.۲ میلیون تن نفت خام وارد کرد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۷۴.۹ میلیون تن نفت به ارزش ۳۶.۲ میلیارد دلار وارد کرده بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48044
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن