کارآفرینی

نوراله‌زاده: تعداد روستاهای بدون بیکار افزایش می‌یابد

اصغر نوراله‌زاده - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ روستا تحت پوشش طرح "روستای بدون بیکار" قراردارند، گفت: هدف‌گذاری ما تا پایان سال جاری این است که تعداد روستاهای بدون بیکار به ۴۵۰ روستا افزایش یابد.

به گزارش تفاهم آنلاین، نوراله‌زاده در خصوص طرح روستای بدون بیکار که توسط صندوق کارآفرینی امید در حال اجرا است، اظهار داشت: هدف ما این است که تا پایان ۱۴۰۰ در هر شهرستان حداقل یک روستای بدون بیکار نمونه‌سازی کرده باشیم.

وی اضافه کرد: روستاهای مورد نظر برای اجرای طرح روستای بدون بیکار شناسایی شده و در پروسه تامین مالی است، بنابراین تا پایان ۱۴۰۰ به تعداد شهرستان‌ها، روستای بدون بیکار خواهیم داشت یعنی حدود ۴۵۰ روستا.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: در نظر داریم در برخی روستاها که ظرفیت بالایی وجود داشته و مردم استقبال کردند طرح روستای بدون بیکار را در بخش‌ها نیز اجرا کنیم و هدف‌گذاری بعدی این است که در سال ۱۴۰۱ هر بخش یک روستای بدون بیکار داشته باشد.

نوراله‌زاده تاکید کرد: رویکرد صندوق کارآفرینی امید در روستای بدون بیکار این است که کسب و کارهایی که در روستاها مزیت رقابتی دارد حمایت مالی کند.

وی گفت: این کسب و کارها در بخش‌های مختلف بازرگانی، تولید، توزیع لجستیک است همچنین کسب و کارهایی که می‌تواند عامل مزیت باشد در تامین مالی مدنظر قرار می‌دهیم و تا همه افرادی که برای راه‌اندازی کسب وکار خود متقاضی دریافت تسهیلات هستند، وام دریافت کنند.

وی درباره اجرای طرح «هر روستا یک محصول» نیز گفت: در طرح «هر روستا یک محصول»، یک محصول محور توسعه هر روستا است و این برنامه تاکنون در ۱۷۳ روستا اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: برای نمونه در روستای محمد آباد استان گلستان، محور توسعه مبلمان و محصولات چوبی بود یا روستای خرما کولا، لیموترش محور توسعه روستا بود که بیش از صد واحد گلخانه در آن ایجاد کردیم و لیموترش تولیدی این گلخانه‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: هر روستا یک محصول، برنامه مناسبی برای توسعه روستایی بود و مورد استقبال قرار گرفت و هدف‌گذاری صندوق کارآفرینی امید این است که این طرح در سطح هر شهرستان اجرا شود و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۰ برای هر شهرستان یک روستا نمونه‌سازی کنیم.

منبع: ایرنا

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66832
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن