اقتصادی

نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل برگزار می‌شود.

نخستین نوآوردگاه (Startup Weekend) مرکز نوآوری ایرانسل از  جمعه (۱۶ آبان‌ماه) تا یکشنبه (18 آبان‌ماه)، در «شتاب‌دهنده کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و ۱۰ تیم استارتاپی شرکت‌کننده که پس از ثبت‌نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده‌اند، در آن حضور دارند.

به گزارش تفاهم آنلاین، در روز نخست (جمعه)، این نوآوردگاه، با سخنرانی دکتر حسن بولوردی-معاون فنی و مهندسی ایرانسل و مدیرعامل مجموعه «ایرانسل لبز» و مهندس محمد خلج-مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره اسنپ و عضو هیأت‌مدیره ایرانسل‌لبز آغاز می‌شود و با برگزاری کارگاه‌های مختلف، ادامه خواهد داشت.

مجموعه ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور تأسیس شده است.

یکشنبه ۱۸ آبان ماه، در روز پایانی نوآوردگاه، با حضور و سخنرانی دکتر بیژن عباسی‌آرند-دیرعامل ایرانسل، تیم‌های شرکت‌کننده، ایده خود را در حضور داوران ارائه می‌کنند و در پایان نیز تیم‌های برتر در فرآیندهای «پیش‌شتاب‌دهی/ شتاب‌دهی» پذیرش می‌شوند.

شتاب‌دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فعالیت خود را از مهر ماه امسال آغاز کرده است.

مرکز نوآوری ایرانسل، مهر ماه امسال، از تمام تیم‌های استارتاپی خلاق که در هر یک از حوزه‌های مورد نظر این مرکز، ایده و یا محصولی دارند، دعوت کرده بود تا ایده‌های خود را با ایرانسل در میان گذاشته و در صورت تأیید این ایده‌ها توسط تیم‌های داوری، در نوآوردگاه شتاب‌دهندۀ کهکشان حضور یابند.

از مهم‌ترین زمینه‌های مورد حمایت این مرکز، می‌توان به توسعه خدمات در زمینه سلامت دیجیتال (E-Health)، شناسۀ دیجیتال (Digital ID)، امتیازدهی اعتباری (Credit Scoring)، خدمات سبک زندگی دیجیتال (Digital Lifestyle Services)، خدمات مبتنی بر بستر ابری (Cloud-based Services)، توسعه خدمات در زمینه تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising) و خدمات ویدئو بر مبنای تقاضا (Video on Demand) اشاره کرد.

فناوری‌های مورد نظر مرکز نوآوری ایرانسل نیز، شامل اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، زنجیره بلوکی، کلان‌داده، رباتیک، رایانش ابری، بیومتری و پردازش زبان طبیعی است.

مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعه «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفرینی در زمینۀ فناوری‌های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان‌ها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.

مجموعۀ ایرانسل لبز، از سال گذشته، با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه‌اندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

تیم‌های استارتاپی می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعۀ زمینه‌های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وب‌سایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir مراجعه کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53386
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن