البرز

نصب تندیس مرحوم فاتح در پارک «ایران کوچک» کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج از نصب و رونمایی تمرحومر داد و گفت: این اقدام به‌ منظور هویت بخشیدن به فضای فرهنگی شهر کرج و پاسداشت مفاخر کرجی صورت پذیرفت.

به گزارش تفاهم آنلاین، پیمان بضاعتی پور با اشاره به تأثیر المان‌های فرهنگی و چهره‌های هویت‌بخش در ترویج الگوپذیری مثبت شهروندان و ارج نهادن به مشاهیر شهر کرج، بیان کرد: یکی از خلاءهای موجود شهر نصب نمادهای شهری در مناطقی است که به نام بزرگان این شهر و استان می‌باشد که در این رابطه اداره هنرهای شهری معاونت زیباسازی با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده، ۱۰ المان شهری را با رویکرد هنری تا فروردین ۱۴۰۰ نصب می‌کند.

وی اظهار داشت: اِلمان مرحوم فاتح یزدی با ارتفاعی حدود سه نیم متر از جنس بتون گلاسه و توسط هنرمند فرهیخته جعفر رنگچی طراحی و ساخته‌شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج بابیان اینکه المان‌ها از جمله بناهای مهم در طراحی و معماری شهری محسوب می‌شوند که می‌توانند بیانگر هویت، شخصیت و عصاره شهر باشند، افزود: مدیریت شهر کرج مفتخراست که هم‌زمان با بهره‌برداری پروژه شاخص پارک ملی ایران کوچک، اِلمان مرحوم فاتح را هم در کنار تندیس ۱۰ چهره شاخص و مفاخر ایران مثل عطار نیشابوری، حافظ، سعدی، فردوسی، رودکی، خیام، ابن‌سینا، شیخ رازی، خواجه نصیر و امیرکبیر زینت‌بخش پارک اقوام کرده است.

گفتنی است که محمدصادق فاتح یزدی (۱۲۷۷–۲۰ مرداد ۱۳۵۳) از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین سرمایه‌داران ایران در سال‌های پیش از انقلاب ۵۷ بود. او مؤسس جهانشهر کرج و کارخانجات بسیاری چون جهان چیت در گروه صنعتی جهان بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65716
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن