اقتصادی

نرخ بیکاری ژاپن به ۲.۸ رسید

برای نخستین بار در طول شش ماه اخیر نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ جهان کاهشی شده است؛ به گونه ای که طبق اعلام وزارت ارتباطات و امور داخلی، نرخ بیکاری در ژاپن تا پایان ماه ژوئن با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۲.۸ درصد رسیده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضز حدود یک میلیون و ۹۴۰ هزار نفر برآورد می‌شود که ۳۰ هزار نفر کمتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه ماه قبل بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار ژاپن، در ماه ژوئن ۴۹۰ هزار نفر از شاغلین کار قبلی خود را ترک کرده‌اند و ۱۰۸ هزار نفر نیز اخراج شده‌اند. شمار کسانی که برای نخستین بار در جست و جوی کار بوده‌اند نیز با ۱۰ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

هم‌چنین طبق اعلام این وزارتخانه ژاپنی، شمار شاغلین تا پایان ماه ژوین با ۸۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶۶ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسیده است. همچنین طبق آمار جداگانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نرخ موجودیت شغلی به ۱.۱۱ رسیده است که نشان می‌دهد به ازای ۱۰۰ فرد جویای شغل، ۱۱۰ فرصت شغلی وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا۲۰۱۹ معادل ۲.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۲ با ۵.۵ درصد  و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ با یک درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری سنگاپور تا پایان ماه ژوین به ۲.۹ درصد رسید که این نرخ، ۰.۵ درصد بیشتر از نرخ بیکاری ماه قبل و بزرگ ترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از سپتامبر ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران با ۶۷۰۰ نفر افزایش به ۳۵۴ هزار و ۷۲۲ نفر رسیده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=37858
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن