صنعت-معدن-تجارت

نخستین پروانه بهره برداری گردشگری معدنی انگوران صادر شد

نخستین پروانه بهره برداری گردشگری معدنی (ژئوتوریسم) انگوران به مدت ۳ سال از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان صادر شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، روز گذشته در مراسمی با حضور محمدعلی صوفی؛ سرپرست ایمپاسکو ،رضا دستجردی عضو هئیت مدیره ،خدایار کریم نژاد؛ معاون برنامه ریزی و توسعه و امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران از اولین پروانه بهره برداری گردشگری معدنی و ژئوتوریسم به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران- مجتمع معدنی سرب و روی انگوران رونمایی شد.

بر اساس این گزارش پروانه بهره برداری موقت مجتمع معدنی انگوران به صورت ۶ ماهه از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در خردادماه سال جاری صادر شده بود.

مشاهده معادن روباز و زیرزمینی انگوران، روش‌های اکتشاف و استخراج آن‌ها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی ازجمله جاذبه های گردشگری مجتمع معدنی سرب و روی انگوران است.

جاذبه‌های گردشگری مجتمع‌های معدنی پتاس خور و بیابانک، سرب نخلک، زغال‌سنگ البرز مرکزی و سرب و روی انگوران به صورت ماهانه در کمیته گردشگری معدنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با هدف کمک به افزایش اشتغال بومیان منطقه و افزایش رونق اقتصادی آن‌ها پایش می شود.

این گزارش حاکیست با توجه به بکر بودن کشور از لحاظ میراث طبیعی و پدیده‌های جذاب طبیعت زنده و غیرزنده، شناسایی و بها دادن به معادن به‌ واسطه داشتن پیشینه بسیار طولانی و تنوع معدن‌کاری فرصتی بسیار مناسب برای گردشگری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در کنار بهره‌برداری از معادن است.

گفتنی است فعالیت معدن سرب و روی انگوران به سال ۱۳۰۱ برمی‌گردد و این معدن در استان زنجان، شهرستان ماهنشان، کیلومتر ۲۵ جاده دندی تکاب واقع شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59213
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن