اقتصادی

نبود برنامه و فقدان نظارت التهابات بازار تایر را رقم زد

به گزارش  تفاهم آنلاین، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نابسامانی بازار تایر، گفت: اگرچه به گفته کارشناسان، با حذف ارز دولتی از پروسه واردات تایر، احتمال التهاب بازار این کالا، افزایش احتکار تایرهای تولیدی و فروش آن‌ها با قیمت‌های گزاف در بازار سیاه و در نهایت اعتراض رانندگان ناوگان سنگین وجود داشت، اما دولت با بی توجهی به این هشدارها ارز 4200 تومانی را از واردات لاستیک حذف و موجب گرانی این کالا و اختلال در عرضه آن شد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای ساماندهی بازار تایر، افزود: دولت باید نسبت به تصمیم خود درباره «حذف ارز دولتی از واردات لاستیک» تجدیدنظر کند، زیرا با تداوم وضعیت کنونی مردم با کمبود لاستیک و گرانی هزینه های حمل و نقل روبه رو می شوند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که تکنولوژی موردنیاز تولید لاستیک خودروهای سنگین در داخل وجود ندارد، واردات این کالا الزامی است بنابراین باید مادامیکه تولیدکنندگان داخلی توانایی تولید این نوع تایر را به دست نیاوردند، ارز موردنیاز برای واردات ان باید تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم نبود برنامه و فقدان نظارت را عامل اصلی مشکلات کنونی بازار تایر برشمرد و اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با رایزنی با دولت ارز موردنیاز صنعت لاستیک را تامین کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین خواستار نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان شد و ادامه داد: دستگاه های نظارتی و وزارت صمت باید با تولیدکنندگان متخلفی که از عرضه لاستیک با قیمت مناسب خودداری می کنند، برخود کند تا از سوءاستفاده در شرایط کنونی جلوگیری شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30895
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن