مناطق آزاد-گردشگری

مچ‌بندهای الکترونیکی راه حلی برای گردشگری در قبرس

قبرس با ردیابی الکترونیکی گردشگران امیدوار است محدودیت‌های کرونا را دور زده و گردشگران را به این کشور بازگرداند.

 

مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری ـ با مرور تجربه برخی کشورها در دوران کرونا برای جذب گردشگری به مدل قبرس که به تازگی اجرا شده است، اشاره کرد و به ایسنا گفت: قبرس شمالی مدلی از سیاحت را با عنوان «گردشگری محدود» به گردشگران ارائه کرده که امکان می‌دهد بدون خروج از هتل، تعطیلات امن داشته باشند. در این مدل نظارت بر گردشگران توسط مچ‌بندهای الکترونیکی انجام خواهد شد. در اولین پرواز چارتری سازمان‌یافته برای گردشگری محدود، ۱۵۱ مسافر به این شیوه به قبرس شمالی سفر کردند.

او افزود: این مدلی که در قبرس شمالی عنوان «مدار محدود» را گرفته است، در قالب پروژه «ایمن بمان» در سراسر کشور طراحی و اجرا شده است. در این مدل مچ‌بندهای الکترونیکی برای گردشگران استفاده می‌شود. درخواست برای استفاده از مچ‌بند الکترونیکی برای مسافرانی که از مسیر هوایی وارد «لفکوشا»، پایتخت قبرس شمالی می‌شوند به وزارت بهداشت این جمهوری ارسال شده تا در آینده نزدیک اعمال شود.

عباسی ادامه داد: گردشگران ورودی به قبرس شمالی بعد از عبور از چک پلیس، به غرفه‌های مخصوص هدایت شده تا اپلیکیشنی را روی تلفن‌های همراه خود نصب و فرم‌های اطلاعات را تکمیل کنند. پس از اتمام مراحل لازم، مچ‌بندها روی دست مسافران نصب می‌شود.

این کارشناس گردشگری گفت: مچ‌بندهای الکترونیکی مورد استفاده را می‌توان با برنامه‌هایی کنترل کرد که روی تلفن‌های هوشمند گردشگران نصب شده است. گردشگرانی که با مچ‌بند الکترونیکی وارد قبرس شمالی می‌شوند به ازای هر دستبند مبلغ ۷۵۰ لیر پرداخت می‌کنند، اما در پایان قرنطینه ۳۵۰ لیر هزینه آن بازپرداخت می‌شود.

دولت قبرس پیش‌تر برای نجات اقتصاد گردشگری خود بسته‌های تشویقی دیگری طراحی کرده بود؛ در تابستان گذشته همزمان با آغاز فصل سفر اعلام شد اگر گردشگران در جریان سفر به قبرس به ویروس کرونا مبتلا شوند، هزینه اقامت، درمان و تغذیه آن‌ها بازگردانده می‌شود و آن‌ها فقط باید خرج بلیت برگشت و انتقال به فرودگاه را از جیب خودشان بدهند.

قبرس شمالی که با احتیاط مرزهایش را به روی برخی کشورها باز کرده، سال گذشته بیمارستان یک‌صدتخت‌خوابه‌ای را به‌طور ویژه برای گردشگرانی که معلوم شود به کرونا مبتلا هستند، اختصاص داد.

در سال ۲۰۱۹ سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی قبرس حدود ۱۵ درصد بود، به همین دلیل دولت این کشور تلاش می‌کند گردشگران را دوباره به قبرس برگرداند.

ردیابی الکترونیکی گردشگران طرحی است که همزمان با همه‌گیری کرونا در کشورهای دیگر از جمله مالزی، سنگاپور، تایلند، عمان و عربستان (برای زائران) نیز تجربه شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68883
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن