مناطق آزاد-گردشگری

مونسان: در حال برنامه‌ریزی موج گردشگری پساکرونا هستیم

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از اقدامات این وزارتخانه برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در داخل و خارج کشور خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از رادیو اقتصاد، علی‌اصغر مونسان بیان کرد: در شرایط کنونی زیر ساخت‌های توسعه گردشگری مجازی مهیا گردید و فضا برای تبلغات گسترده است ولی این حوزه، کسب درآمدی برای فعالان این بخش به همراه نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: از ابتدای فروردین، کلیپ‌ها و بازدیدهای مجازی نیز در سایت این وزارتخانه بارگذاری شده است. و

زیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به حمایت‌های دولت برای فعالان حوزه گردشگری در دوران کرونا گفت: همزمان با شروع این بیماری و آسیب‌های جدی به این صنعت، ۳ مرحله بسته حمایتی اختصاص یافت که قسمتی از آن، امهال اقساط تسهیلات فعالان این صنعت، بدهی مالیاتی و سهمیه بیمه کارفرما تا پایان سال می‌باشد.

مونسان افزود: کرونا ۱۸۰۰ میلیارد دلار به حوزه گردشگری ضرر وارد کرد که این رقم تاکنون بی‌سابقه بوده است. وی ادامه داد: صنعت گردشگری، مقام سومین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده بود و رشد قابل ملاحظه‌ای را به خود گرفت که شیوع کرونا این صنعت را با مشکل جدی روبرو کرد.

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اقدامات ارزنده چند سال اخیر دولت در حوزه گردشگری تصریح کرد: مسیر توسعه گردشگری داخلی در چند سال اخیر رشد خوبی داشت و بیش از ۴۹۸ هتل و یک ترم جدید به نام اکوتوریست و بوم‌گردی در کشور به ثبت رسید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49859
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن