گزارش

موزه ها و جاذبه های فرهنگی استانبول

نمی‌دانم به موزه‌ها علاقه دارید یا نه؛ اما بهتر است سراغ موزه‌های استانبول بروید. ساختمان‌های زیبا و دوست‌داشتنی که اگر آثاری هم نداشته باشند، می‌توانید سراغشان را بگیرید؛ دیگر چه برسد که پر از اثرهای ناب‌وفاخری هستند که شما را حتی با تاریخ ایران هم آشنا می‌کنند. بیایید موزه‌های استانبول را قبل از رزرو تور استانبول علی بابا با هم مرور می‌کنیم تا بدانیم چه بر سر دنیا گذشته است.

موزه باستان شناسی استانبول

شاید بهترین و برترین موزه که می‌توان هزاران کلمه درباره آن نوشت همین‌جا باشد. جایی که ردپایی از کل تاریخ زمین را می‌توان یافت. موزه باستان‌شناسی استانبول جذاب و رویایی ساخته شده؛ با ساختمانی دیدنی که فقط طراحی آن سال‌ها طول کشیده است. این موزه که به‌همت یکی از باستان شناسان تُرک عَلَم شده، جزو مشاهیر موزه‌ها در دنیا محسوب می‌شود. بخش تابوت‌های آن را هیچ موزه‌ای در دنیا ندارد. این موزه بخش‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه برررسی می‌کنیم:

بخش تابوت‌های موزه

عثمان حمدی بیگ بنیان‌گذار موزه باستان شناسی استانبول شناخته می‌شود که تعداد زیادی از آثار این موزه را گردهم جمع کرده است. او تابوت‌هایی را به موزه اهدا کرده که به دوران صیدون تعلق دارد. عثمان با تونل زدن در گورستان‌های آن‌ها، این اثرهای جذاب را پیدا کرد. تابوت‌های موزه باستان شناسی جزو زیباترین و چشم‌نوازترین محصولات این موزه هستند.

بخش ساختمان کاشی

ساختمانی متعلق‌به دوران گذشته در این موزه وجود دارد که با طراحی شهری جزو مجموعه موزه باستان‌شناسی آمده است. این ساختمان کاشی‌های آبی دارد که شبیه مساجد اصفهان است. شما می‌توانید با حضور در آن هم یادی از اصفهان تازه کنید و هم خود ساختمان کاشی را ببینید که از حق نگذریم جذاب است.

موزه فرش استانبول

برای آن‌ها که عاشق هنر و صنایع‌دستی هستند، موزه فرش یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشا است؛ موزه‌ای جذاب و دیدنی که پر شده از بهترین فرش‌های دستباف ترکی. این موزه می‌تواند تلفیق فرهنگ‌های دو کشور ایران و ترکیه را بیشتر نمایان کند. جایی‌که تشابهات بیشتر از تفاوت‌ها به‌چشم می‌آید.

در این موزه سه گالری وجود دارد. گالری اول این موزه فرش‌هایی با طرح‌های هندسی و انتزاعی را به نمایش می‌گذارد. تصاویری زیبا و دیدنی که به افتخار هانس هلبیان به موزه هلبیان معروف شده است.

بخش دوم این موزه فرش‌هایی با طرح‌های سخت و پیچیده دارد که بیشتر از اشکال هندسی مسجاد الهام گرفته‌اند. شما می‌توانید به‌راحتی هر چیز مربوط به این فرش‌ها را بفهمید؛ زیرا رمزگشایی‌های آن با نوشتارهای اطرافش امکان‌پذیر است.

شما می‌توانید فرش‌های بزرگ و خیلی قدیمی ترکیه را که در مساجد و حسینیه‌های قدیمی آن استفاده می‌شده، ببینید. فرش‌های بزرگ و دیدنی که تماشایشان خالی از لطف نیست.

موزه سنگ فرش استانبول

یکی از زیباترین موزه‌های کل کشور ترکیه موزه موزاییک استانبول است. موزه‌ای زیبا که تنها محصولش فرشی 250 متری از موزاییک‌های کوچک کنار هم است. دانشجوهای آنکارا و اسکاتلند وقتی داشتند بازار آراستا پشت مسجد آبی را بررسی می‌کردند، به طرحی برخورد کردند که از موزاییک‌های کوچک درست شده بود. آن‌ها حدس می‌زنند اصل این طرح چیزی حدود 4000 متر مربع ابعاد دارد که احتمالا زیر بازار و مسجد دفن شده یا از بین رفته است.

موزه معصومیت

خلاقیت یکی از پایه‌های صنعت توریسم است. خلاقانه‌ترین موزه‌های دنیا در استانبول ایجاد شده‌اند و حیف است اگر برای تماشای آن‌ها حاضر نشوید. کمال مرد عاشق داستان کسی بود که با دختری به نام سیبل آشنا می‌شود. او بعد از یک سال آشنایی با سیبل درحالی‌که روزی قصد خرید برایش را دارد، دختر دیگری را می‌بیند و عاشق او می‌شود. این رابطه و علاقه شدید کمال به هر دو آن‌ها باعث شد کمال هر دوی آن‌ها را به‌نحوی از دست بدهد. افسون بعد از چند ماه رابطه غیب می‌شود و کمال نمی‌تواند عشقش به او را فراموش کند. با این‌حال به سیبل بله می‌گوید و با هم ازدواج می‌کنند؛ هرچند که بعد از چند وقت طلاق می‌گیرند.

افسون بعد از طلاق کمال و سیبل جواب نامه‌های کمال را می‌دهد و کمال متوجه می‌شود که او کجاست. او به ملاقات افسون می‌رود، هر دو قصد ازدواج با هم را می‌کنند؛ اما به دلایلی از هم جدا می‌شوند. این تراژدی تلخ برای کمال باعث می‌شود به فکر ایجاد نمایشگاهی نمادین از بهترین 9 سال عمرش افتد. او همه چیزهایی که خودش را یاد اتفاق‌های شاد می‌اندازد، جمع می‌کند و در موزه معصوم برای نمایش به همه عرضه می‌کند. پیشنهاد می‌کنم با حضور در این موزه معصومیت را مشاهده کنید.

اگر اهل سفر هستید، حتما سفر با تور استانبول را تجربه کنید. درست است که رزرو تور استانبول برای همه مقدور نیست؛ اما شما می‌توانید برای سفری جدید و شاید سرنوشت‌ساز کمی سختی بکشید. پیشنهاد می‌کنم سراغ سایت علی بابا بروید و لیست تورهای استانبولش را دنبال کنید. با این شرایط هروقت تورهای ارزان قیمت به لیستش اضافه شد، خودش خبرت می‌کند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75415
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن