بانک-بیمه-بورس

مهمترین وظیفه بسیج ، ارائه راهکارها و راهبردها در بحران های جامعه است

سیدمجید بختیاری مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره بیمه ایران در همایشی که با حضور فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج وزارت اقتصاد ودارایی به میزبانی بیمه ایران برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) ،اظهار داشت: ما باید از این شخصیت های عظیم و ظرفیت‌ های بزرگ هدایتی بزرگان دین ، درس بزرگی بگیریم و آنها را در جامعه ،کار ورفتار خود الگو قرار دهیم. مهمترین وظیفه بسیج، ارائه راهکارها و راهبردها در بحران های جامعه بوده وهست. بسیج ، باید بحران های مختلف کشور، اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی  را شناسایی کرده و با ارائه راهکارها و راهبردها در صدد حل آن ها برآید. امیدوارم برگزاری این همایش ها نتایج خوبی در حل مسائل کشورداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، مدیر عامل بیمه ایران در ادامه افزود: همه ما به عنوان سربازان اقتصادی، باید در خط مقدم جبهه برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای کشورمان تلاش کنیم. نقش بسیج به عنوان یک فرهنگ و یک رفتار در جامعه می تواند تاثیر بسیار زیادی در حفظ نظام، داشته باشد، بسیجی باید سخاوتمند، اهل دل، خنده‌رو، اهل علم و ادب و مهمتر از همه، خاکی باشد و با مردم یکی شود تا با ایجاد اخلاص و امنیت، اعتماد مردم را به بسیج  جلب نماید و با صفا وصمیمیتی که در بسیج است قطعا این امر محقق خواهد شد.

بختیاری حضور بسیج در زمان جنگ را یکی از کارکردهای این نیروی عظیم مردمی برشمرد وتاکید کرد: بسیج یک حرکتی سازنده برای توسعه و رشد اقتصادی کشور است و باید در جامعه گسترش یابد. جنگ از بزرگ ترین مسائل کشور بود که بسیج به عنوان یک کارکرد آن را حل کرد. البته در حال حاضر نیز در حوزه  مسئولیت های اجتماعی و سیاسی می‌تواند به عنوان یک راه حل و الگو در جامعه امروز ما باشد.

مدیر عامل با بیان اینکه شهید بزرگوار، حاج قاسم ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، عنوان کرد: شهید سلیمانی مانند یک بسیجی وسرباز وطن انجام وظیفه می‌کرد و همین موجب شده بود در دل مردم جای بگیرد. بنابراین همه ما باید این شهید بزرگ را بعنوان الگوی فرهنگی  ومعنوی قابل اعتماد در رفتارهای خود قرار داده و به دور از هیاهو، صمیمانه و صادقانه  کار کنیم .

احمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن تشکر از فرمانده حوزه مقاومت بسیج بیمه ایران و فرمانده بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی ،گفت:  بسیجی در دوران دولت انقلابی وظیفه سختی بر عهده دارد، افراد صالح و صاحب سبک باید در بدنه دولت مورد استفاده قرار گیرند و کارها را باید به افرادی بسپاریم که جایگاهی را که به آن منصوب می شوند را حفظ کنند و به آن ضربه نزنند. اگر نتوانیم رسالت خود را در این زمینه به درستی  انجام دهیم، ضرر خواهیم کرد و یکی از این ضررها از دست دان اعتماد مردم خواهد بود.

طهماسبی فرمانده بسیج بیمه ایران در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد  حوزه بسیج بیمه ایران تصریح کرد : همه ما در راه خدمت و تحقق اهداف نظام هستیم . بنابراین باید به تسریع فعالیت ها بپردازیم و اجازه ندهیم روحیه بسیجی تضعیف شود. خوشبختانه تعداد زیادی از نیرو های بیمه ایران از جامعه ایثارگران، آزادگان و جانبازان هستند و نقش بسیج در این شرکت روز به روزگسترش پیدا کرده و کارآمدتر می شود. من معتقدم، حالا که مسئولیت بسیج را قبول کرده ایم، باید پای کار باشیم و روحیه و فرهنگ بسیج را تقویت نماییم. ما اگر مطالبه گری داشته باشیم، میتوانیم بسیار ی از مسائل ومشکلات کشور را حل وفصل نماییم.

صادقیان فرمانده بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی خاطر نشان کرد: مداحی با مضامین حضرت زهرا (س) ، رنگ و بوی این جلسه را تغییر داد واین مجلس حال و هوای معنوی پیدا کرد. من از پایگاه بسیج بیمه ایران به خاطر میزبانی جلسه و عملکرد خوب تقدیر وتشکر می کنم. همه باید خالصانه کار کنیم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم. یکی از شاخصه های بسیج،  هدایت مدیران، به سمت تفکر وفرهنگ بسیجی است. بهترین راه هم برای این مسیر راه وروش حاج قاسم سلیمانی است . همه مدیران باید بسیجی وار عمل کنند تاامیدی که با حضور دولت انقلابی، در دل مردم ایجاد شده ادامه یابد.

وی در ادامه افزود : با تلاش مضاعف بسیج، شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی بودیم . از جمله این اقدامات، کمک مومنانه برای زلزله زدگان اندیکا بود که با جمع آوری کمک ها وهدایت آنها به سمت مردم زلزله زده توانستیم گام کوچکی در این راه برداریم.

صاقیان با بیان اینکه مسئولان و فرمانده هان بسیج باید گره‌گشا باشند افزود:  بسیج محل رجوع همه بسیجیان است ویکی از مهمترین وظایف ما، رفع مشکلات بسیجیان در سیستم های اداری است. بنابراین باید دسترسی همکاران به دفتر فرماندهان بسیج سهل وآسان باشد.

فرمانده بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: برای هر یک از فرماندهان بسیج، ۱۵ تا ۱۶ شورا در نظر گرفته شده است .اعضای این شوراها باید از افراد کاربردی و تخصصی باشند تا به عنوان بازوی فرمانده بسیج بتواند بسیاری از مسائل را حل و فصل کند و همچنین  هیات اندیشه ورزان نیز باید جایگاه و ساختار رسمی و قانونی داشته باشد. این هیات ها با جمع آوری مطالب و نظرات کارشناسان می توانند با مسئولین دستگاه ها تبادل نظر داشته باشند. ظرفیت هیات اندیشه ورزی موجود است و مسئول دستگاه باید با آنها تعامل داشته و از نظرات آنها استفاده کند.

گفتنی است مسعود بادین، نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا، عباسعلی فراشیانی معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها ، شعب و نمایندگیها، حسن شریفی مدیر کل استان تهران، ولی مهدی پور مدیرکل روابط عمومی وامور بین الملل در این مراسم حضور داشتند ودر پایان این همایش نیز با اهدای لوح وتندیس از تلاش های جمعی از بسجیان حوزه بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی قدردانی به عمل آمد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79979
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن