گزارش

فرصت ۱۵ روزه برای کارفرمایان

31 تیر ماه آخرین مهلت استفاده از بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان می‌باشد. کارفرمایان و صاحبان مشاغل تنها 2 هفته فرصت دارند تا با ارسال درخواست از مزایای بخشنامه بخشودگی جرایم استفاده نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در نشست شورای معاونین سخن می‌گفت، با ذکر مطلب بالا افزود: بیش از 50% از کارگاه‌های بحران‌زده درخواست بخشودگی ارسال نمودند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تحریم‌های ظالمانه و گسترش ویروس کرونا را دو جنگ نابرابر علیه اقتصاد و مردم ایران توصیف کرد و گفت: اپیدمی ویروس کرونا در ایران نوعی جنگ بیولوژیکی و خاموش بود که ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد.
وی تصریح نمود: کرونا به همه ابعاد و زوایای زندگی ما حمله کرد و هدفش فقط تخریب سلامت انسان‌ها نبود؛ بلکه در طول ادامه شیوع آن و پس از گذشت چند ماه به خاطر از دست دادن بستگان و خویشاوندان، خانه‌نشینی طولانی‌مدت، تعطیلی کارگاه‌ها، افزایش قیمت کالاهای اساسی، بیکاری و هزینه اعاده سلامتی و … سلامت روح و‌ روان جامعه را نیز به مخاطره انداخته است.
امیری‌گنجه تاکید کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که در نتیجه توقف و با محدود شدن فعالیت واحدهای تولیدی و خدماتی بر اثر بحران کرونا بین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا نزدیک به ۶ میلیون نفر در ایران به طور موقت یا دائم شغل خود را از دست دادند و بیش از 57% از کارگاه‌ها و فعالان اقتصادی با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شده‌اند. اپیدمی کرونا سبب گردید ۱۴ رسته اصلی کسب‌وکار مانند گردشگری، مجموعه‌های ورزشی، حمل‌ نقل، مواد غذایی و …  بر اثر شیوع ویروس کرونا با آسیب جدی مواجه شوند.
وی هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم کارگاه‌ها را  کمک و مساعدت به کارگاه‌های بحران‌زده دانست و تاکید کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم با توجه به نامگذاری سال1400 به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری است.
امیری‌گنجه تاکید کرد: با شروع تحریم‌های ظالمانه از سال ۱۳۹۶ و اپیدمی ویروس کرونا و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌ منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و در اجرای بند (ث) تبصره 5 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان به  اجرا درآمد.
وی در خصوص شرایط و نحوه استفاده از بخشودگی جرایم سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف اعم از حقیقی یا حقوقی دولتی و غیردولتی که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن ماه سال 1398 و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کرده باشند، مشمول این بخشنامه قرار می‌گیرند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تصریح نمود: کارفرمایان کارگاه‌های یادشده به ‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که لغایت اسفند ماه 1399 به مرحله قطعیت رسیده‌، برای برخورداری از این تسهیلات ‌باید حداکثر لغایت 31‏‏/4‏‏/1400 نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir  اقدام نمایند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=73233
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن